ردپایی مقام‌های قضایی در زمین‌خواری هفت‌سنگان

پنجشنبه, 23ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

استان‌وایر- امام جمعه قزوین در یک برنامه تلویزینی از سه مقام سابق قضایی استان قزوین به عنوان مهمترین عاملان زمین‌خواری در منطقه «هفت‌سنگان» نام برد.

عبدالکریم عابدینی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی «ثریا» از جمال‌ انصاری، رئیس سابق دادگستری قزوین به عنوان «قهرمان» این زمینه‌خواری نام برده است.

عابدینی افزوده در دوره ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه باید با این فرد برخورد می‌شد، اما او ارتقا پست گرفته و  رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور شد.

وی همچنین از منصور مختاری، معاون وقت دادستان قزوین هم به عنوان یکی دیگر از مهمترین عوامل زمین‌خواری در «هفت‌سنگان» قزوین نام برده است.

این روحانی همچنین گفته محمد قاسمی، رئیس وقت حفاظت اطلاعات دادگستری استان قزوین که از سوی صادق لاریجانی به سمت دادستان عمومی و انقلاب قزوین منصوب شده بود هم از متهمان این پرونده «زمین‌خواری» است.

امام جمعه قزوین همچنین گفته که در این پرونده نام استاندار وقت و شهردار وقت قزوین نیز دیده می‌شود.

مرداد ماه امسال ناصر سراج رئیس وقت سازمان بازرسی کل گفته بود که «این سازمان به ساخت‌ و سازهای غیرقانونی و میلیاردی در هفت‌سنگان قزوین ورود پیدا کرده است.»

زمین‌های منطقه هفت‌سنگان، حدود ۲۵ هکتار بوده که به ۱۱۹ قطعه تقسیم شده و بر اساس شواهد و مدارک، بیشتر آن‌ها در زمان معامله، کاربری کشاورزی داشته است.

گزارش شده که شهرداری قزوین در سال ۹۳ به‌طور «کاملاً غیرقانونی» برای زمین‌های «هفت‌سنگان» که کاربری کشاورزی داشته « پروانه ساختمانی» صادر کرده است.

وزارت جهاد کشاورزی هم در سال ۱۳۹۴ پس از اخطار به مرتکبان تغییر کاربری غیرمجاز، خواستار جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.