سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: از اعتراضات سراسری مردم علیه گران شدن بهای بنزین و فساد حاکم پشتیبانی میکنیم!

یکشنبه, 26ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

از اعتراضات سراسری مردم علیه گران شدن بهای بنزین و فساد حاکم پشتیبانی میکنیم!

جنبش اعتراضی مردم گسترش یافته است. مردم در اعتراض به گرانتر شدن بنزین، وضعیت اسفناک اقتصاد و گستردگی فساد در جمهوری اسلامی، در دهها شهرها ایران به خیابانها آمده اند. در کنار تظاهرات و تجمعات و دادن شعار علیه حکومت، از جلوه های دیگر اعتراض مردم، خاموش کردن ماشین هایشان در شاهراه ها و بستن راهها است. در حالیکه اعتراض سراسری علیه گرانی بنزین وارد سومین روز شد و بخش هایی از حاکمیت حتی در پی پس گرفتن گرانی بنزین بودند، علی خامنه ای با پشتیبانی از بالارفتن بهای بنزین در برابر خواست مردم ایستاد. او معترضان را “اشرار” نامید و از عوامل خود خواست که “به وظایف خود عمل کنند” و به عبارت دیگر به سرکوب مردم معترض ادامه دهند.

رئیس جمهور حکومت در پاسخ به اعتراضات مردم گفته بود ما برای “تامین هزینه خوراک روزانه ۶۰ میلیون نفر از مردم که به کمکهای غذائی و معیشتی نیاز دارند” نرخ بنزین را بالا برده ایم. و مردم معترض پاسخ دادند که این مبلغ را برای دزدی بیشتر از کیسه خالی ما بیرون نیاورید تا صرف جنگ و ماجراجویی در کشورهای دیگر کنید یا در بهترین حالت دوباره بخودمان بازگردانید. این مبالغ را از دزدهای حکومتی که با اختلاس، حسابهای بانکی خود در داخل و خارج از مملکت را پرنموده اند، بگیرید! جنگ در سوریه و یمن، کمک به شبه نظامیان در عراق، حزب الله و حماس را پایان دهید و از کشورهای نامبرده بیرون بیائید تا مردم متحمل مخارج این ماجراجوئی ها نشوند.

واقعیت آنست که سیاست های جمهوری اسلامی ایران را با آن ثروت های عظیم طبیعی، انسانی و صنعتی بعد از ۴۰ سال به جائی رسانده است که امروز بخش بزرگی از مردم زیر خط مطلق فقر بسر میبرند. اقتصاد مملکت به طور کامل فلج شده و خود دولت اعلام میکند که ۶۰ میلیون  نفر از جمعیت کشور به کمکهای غذائی و معیشتی نیاز دارند. در این شرائط ادامه زندگانی حتی برای طبقه متوسط هم سخت شده و بخشهایی حتی محتاج نان شب اند. تحریم‌های آمریکا فروش نفت ایران را به شدت کاهش داده و فشاری بی‌سابقه به اقتصاد ایران وارد آورده است. رئیس جمهور حکومت، حسن روحانی در نشست شورای اداری استان کرمان میگوید: “برای اداره کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کم داریم!” و تائید میکند که دولت  با کمبود ۶۸ در صدی بودجه روبرو میباشد.

فساد چنان فراگیر شده که حسن روحانی از مسئولان قوه قضائیه می پرسد که چرا بجای پی گرفتن فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی بدنبال پیگیری فسادهای میلیارد دلاری نیستند و میگوید: “از همه مسئولین می خواهم که جریان ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند چرا که این پول، پول نفت، بیت المال و خزانه بوده است”. به نظر میرسد که شرایط به نوعی بدتر از دوران پایانی رژیم شاه شده است. مسئولان به جان هم افتاده اند و هریک‌ دیگری را متهم میکند. این ها در حالیست که آخوندهای دزد و شاه دزدها هم میلیون ها دلار به جیب میزنند و به کانادا، کشور دزدهای فراری، میگریزند.

مردم ایران آگاهند که تحقق حقوق و آزادی ها و شرائط مطلوب زندگی تنها با جایگزین نمودن این حکومت استبدادی با یک حکومت ملیِ متکی به آراء مردم و مدافع آزادی، دموکراسی و جدایی دین از حکومت، ممکن است. بنظر ما جایگزینی این دیکتاتوری از  مسیر آزادی کلیه زندانیان سیاسی، رعایت حقوق و آزادی‌های اساسی ملت ایران، برکناری سران رژیم و برگزاری یک انتخابات آزاد، تحت نظارت قابل قبول برای همگان برای برپایی یک مجلس مؤسسان جهت تدوین یک قانون اساسی تضمین کننده حاکمیت ملّی و منطبق با نیازهای امروز جامعه ایران، میگذرد. مسیری که میتواند کشور را از بحران های عدیده و خطرات بزرگی که در کمین است برهاند. ما اطمینان راسخ داریم که این مبارزه هر افت و خیزی هم که داشته باشد، همچنان تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داشت.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۲۶ آبان ۱۳۹۸ برابر ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.