بیانیه حزب ملت ایران: یکم آذر یاد «داریوش و پروانه فروهر» را گرامی میداریم

شنبه, 2ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

یکم آذر یاد «داریوش و پروانه فروهر» را گرامی می‏داریم

داریوش و پروانه فروهر

این جهان کوه‏‏ست  و فعل ما، ندا –  سوی ما آید نداها را صدا

هم میهنان

 جنایت‏ها از یادها زدوده نمی‏شوند. در شامگاه یکم آذر ماه ۱۳۷۷ رهبران حزب ملت ایران را که بیش از پنجاه سال از بندی به تبعیدی و از تبعیدی به زندانی برای استقلال، آزادی و اجرای عدالت در میهن‏مان تلاش کردند، از ملت گرفتند.

هم میهنان

 بیست و یک‏سال از آن روز شوم، از خاموش ساختن دو عاشق ایران، دو پاکباخته ‏ی راه آزادی، ناوابستگی، عدالت اجتماعی و سرافرازی ایران و ایرانیان، دو سردار آزاده ‏ی نهضت ملی و دو رهرو «مصدق» بزرگ، داریوش و پروانه فروهر می‏گذرد، دلاورانی که وجودشان سرشار از راستی، پاکی و عشق به استقرار سامانی مردم‏سالار که پایندان حاکمیت ملی، حقوق بشر و حقوق شهروندی بود، در خانه‏ ی امن‏شان، با دشنه ‏ی ایران ستیزان به شهادت رسیدند؛ اما یاد و خاطره ‏ی این نام‏ آوران با نام ایران، در دل‏های مردم خوب شهر، جای گرفت و در فریاد آزادی‏خواهی در جهان انسان‏ها همواره جاوید خواهد ماند.

هم میهنان

از سرگذشت جوامع باید درس بگیرند، پیش از آن که موضوعِ درس تاریخ شوند. بارها گفتیم و نوشتیم برای برون رفت از بن بست‏های پیش رو، باید به مردم روی آورد، به قانون عمل کرد، از منیت‏ ها دست کشید. خواسته ‏های منطقی مردم را نمی‏توان تا ابد، با زور پاسخ گفت. علاج واقعه را پیش از وقوع باید کرد. ملت را دشمن نپندارند و از واژه “برخورد می‏کنیم”، دست بکشند، اگر برخورد خشونت‏ آمیز با مردم، سازنده بود، این اوضاع پیش نمی‏آمد که در هیچ بخشی از اداره‏ ی جامعه موفق نبوده باشند. به درد مردم باید رسید بیش از این، با گزینش کاربدستانی “بله قربان گو” و گوش به فرمان، ملت و میهن را به ناکجا آباد نبرند؛ تا آن جا که مجلس دست ساخته‏ ی شورای نگهبان خود را هم، دور می‏زنند، در صورتی که روزگاری، گفته می‏شد مجلس در راس امور است!

آیا به کارنامه ‏ی چهل ساله‏ ی عمل کرد خود، نگاهی انداخته ‏اند که بخشی از آن در نتیجه دیپلماسی غیرمنطقی و ضدملی روی داده است و دست‏آوردشان که جز بیکاری، تورم، گرانی، وجود انبوه زندانی، نارضایتی، سقوط ارزش‏های اخلاقی، علمی و رشد خرافات، اختلاس‏های سرسام ‏آور پاره ‏ای از کاربدستان و فساد شماری از مقامات، فرار مغزها و سقوط ارزش پول ملی نبوده است؟! باید دریابیم که راه حل رفع نارسایی ‏ها، دادن بخشنامه‏ های تهدیدآمیز نیست؛ باز پس دادن حقوق ملت، به مردم است تا جامعه به رشد و توسعه دست یابد؛ تا مردم به تنگ آمده از وضع کنونی رهایی یابند.

حزب ملت ایران

بر این باورست، کسانی که در تلاشند با توطئه سکوت یاد و نام جانباختگان میهن را مشمول مرور زمان کنند، آیا قتل قائم مقام، امیر کبیر، مدرس، فاطمی و … از سینه ‏های مردم شهر و صفحه‏ ی تاریخ پاک شده است؟ تا خون به ناحق ریخته شده‏ ی «داریوش و پروانه فروهر» به فراموشی سپرده شود؟ هرگز! که پژواک فریاد آزادی‏خواهی‏شان در گستره‏ ی ایران و جهان و در درازای تاریخ، باقی‏ست و پرونده ‏ی شهیدان، تا رسیدگی دقیق، در دادگاهی علنی، با حضور هیات منصفه، باز خواهد ماند.

سنایی می‏فرماید:

دیدی که خون ناحق پروانه شمع را         چندان امان نداد که شب را سحر کند

یاد شهیدان راه آزادی، استقلال ایران گرامی

آزادی زندانیان سیاسی و مدنی، خواست ملی است

حزب ملت ایران

                                                                                                  تهران- یکم آذر ماه ۱۳۹۸ خورشیدی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.