سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: پیروز باد مبارزات مردم خاورمیانه برای استقرار آزادی و دموکراسی و علیه دخالت های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر

چهارشنبه, 29ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

پیروز باد مبارزات مردم خاورمیانه برای استقرار آزادی و دموکراسی و

علیه دخالت های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر

مردم لبنان و عراق از شش هفته پیش، و مردم ایران در روزهای اخیر، در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و فساد گسترده به خیابانها آمدند. کوششهای جمهوری اسلامی برای حفظ عادل المهدی نخست وزیر عراق در قدرت، تا کنون به کشته شدن ۳۰۰ نفر و مجروح شدن  ۳۰۰۰ تن منجر شده است. حاکمان ایران با سرکوب مبارزات مردم ایران در همین چند روز با کشتن ۲۰۰ نفر و  مجروح کردن صدها تن از معترضان صفحه جدیدی به پرونده جنایت علیه بشریت خویش افزوده‌اند.

در ۴۰ سال گذشته جمهوری اسلامی نقش عمده ای در تخریب منطقه ایفا نموده و در کنار نیروهای مخرب دیگر خاور میانه مانند اسرائیل و عربستان سعودی باعث شده که اکثریت مردم منطقه، علیرغم ثروت های عظیم انسانی و طبیعی، امروز در فقر مطلق بسر میبرند. دخالتهای سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی در سوریه، یمن، عراق و لبنان سبب گردیده  که بنیادگرائی، تروریسم، جنگ و تفرقه در این کشورها تشدید شود و یا حتی پا بگیرد. این دخالتها به منظور سوء استفاده از باورهای مذهبی مردم این کشورها برای به راه انداختن جنگ های نیابتی و زورآزمایی علیه اسرائیل و عربستان و بالاخره صدور انقلاب اسلامی صورت گرفته و هزینه های جانی و مالی عظیمی به گردن مردم ایران و مردم دیگر کشورهای مربوطه انداخته است.

پشتیبانی از حکومت جنایتکار بشار اسد در سوریه، پشتیبانی از بنیادگرایان اسلامی در لبنان و فلسطین، پشتیبانی از دولت وابسته عادل المهدی و سرکوب مردم در عراق و بالاخره تهدید و تنش زائی دائمی در رابطه با سایر کشورهای منطقه، جمهوی اسلامی را به رژیمی منفورِ مردم صلح طلب و آگاه منطقه و جهان تبدیل کرده و آزادیخواهان سوریه و معترضان عراق و لبنان خواهان پایان گرفتن دخالتهای جمهوری اسلامی و خروج آن از کشور خود هستند. این درست همان خواستی است که آزادیخواهان ایران نیز در حرکتهای اعتراضی خود بارها ابراز کرده اند. اعتراضات گسترده مردم در لبنان و عراق و سوریه و مردم خود ایران علیه جمهوری اسلامی شکست پروژه سیاسی این نظام و بنیادگرایی آن در منطقه است.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور خواهان استقرار آزادی، دموکراسی و جدایی دین از حکومت و پایان گرفتن نظام جمهوری اسلامی است. ما همواره دخالت های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی در کشورهای دیگر را محکوم نموده و خواهان پایان یافتن آن بوده ایم. به پیروی از بنیانگذار جبهه ملی ایران، زنده یاد دکتر محمد مصدق، ما همچنین خواهان صلح و دوستی با همه کشورها بویژه همسایگان ایران هستیم. ما همچنین از مبارزات به حق مردم لبنان، عراق و سوریه علیه جمهوری اسلامی پشتیبانی مینمائیم و دست دوستی به سوی همه نیروهای خواهان صلح، آزادی و دموکراسی و جدایی دین از حکومت در منطقه و جهان دراز میکنیم.

با آرزوی صلح و دموکراسی پایدار در منطقه و از میان رفتن همیشگی جنگ و کشتار و جنایت!

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۲۹ آبان ۱۳۹۸ برابر ۲۰ نوامبر ۲۰۱۹
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.