بیانیه سازمان سوسیالیست های ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری

چهارشنبه, 22ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

socialistha
ما سوسیالیست های مصدقی در انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری شرکت نمی کنیم!

شورای نگهبان با توسل به قانون ارتجاعی «نظارت استصوابی» ،«انتخابات یک درجه ای» ، که رأی مردم ایران تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات باید باشد را به «انتخابات دو درجه ای» و در واقع «انتخابات فرمایشی» مورد نظر مقام رهبری ـ آیت الله سیدعلی خامنه ای ـ تبدیل نموده است!

آن شورا، با اتخاذ چنین شیوه ی غیر دمکراتیک، از شرکت کاندیداهای نیروهای دگراندیش، منتقد و مخالف سیاست و عملکرد مقام رهبری جلوگیری نموده است! امری که نمی تواند مورد تائید نیروهای آزادیخواه، دمکرات و طرفدار حاکمیت قانون و حاکمیت ملت باشد!

سازمان سوسیالیست های ایران عملکرد شورای نگهبان در امر پایمال کردن حقوق قانونی آنعده از زنان و مردان ایرانی، که بعنوان کاندیدای مقام ریاست جمهوری، قصد شرکت درمبارزات انتخاباتی را داشتند، ولی تحت عنوان«رد صلاحیت» ، از شرکت آنان در رقابتهای انتخاباتی جلوگیری شده است، محکوم می نماید! و با صراحت اعلام می دارد که مردم ایران «سفیه» و «صغیر» نیستند تا به «قیم»، «ولی» و «وصی» احتیاج داشته باشند!

بنظر ما سوسیالیست های مصدقی، در انتخاباتی که احزاب، سازمانها، جبهه ها و گروه های سیاسی … وابسته به طیف های مختلف سیاسی ــ مذهبی و غیر مذهبی (سکولار)  چپ و راست از اقشار و طبقات مختلف اجتماعی… ــ بدون هیچگونه محدودیتی نتوانند کاندید مورد نظر خود را معرفی نمایند و بطور آزاد بنفع آن کاندیدا و برنامه های انتخاباتی ارائه شده از سوی وی تبلیغ نمایند و همچنین با نظرات و برنامه های نیروهای رقیب و مخالف دست بمخالفت و روشنگزی زنند، نمی تواند «آزاد» باشد!

برای برگزاری انتخابات آزاد و دمکراتیک مبارزه کنیم،
پیروز باد آزادی، درود بر آزادیخواهان؛
ننگ و نفرت بر خودکامگی،انحصارطلبی ، دیکتاتوری و استبداد!

هیئت اجرائی سازمان سوسیالیست های ایران
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ – ۱۲ ژوین ۲۰۱۳
www.ois-iran.com
socialistha@ois-iran.com


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.