ضربه سنگین قطعی اینترنت به بازار کسب و کار

پنجشنبه, 30ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در صادرات دچار مشکل شدیم و الان خبر نداریم که محموله‌های ما کجاست؟ وضعیت کشتی‌ها چگونه است؟ اگر امروز و فردا اینترنت وصل شود شاید بتوان تا حدودی خسارتی که به وجه بین المللی وارد شده را جبران کرد اما اگر این وضعیت طولانی شود به طور حتم دیر خواهد شد

عضو هئیت رئیسه انجمن جهانی کابل با اشاره به بازتاب بین المللی قطعی اینترنت برای کشور گفت: نکته حائز اهمیت این است که اعتبار شرکت‌ها و فعالین اقتصادی در جوامع بین‌الملل به شدت ضربه خورده است. وقتی یک شرکت نتواند یک ایمیل ساده برای طرف مقابل خود بفرستد چه تضمینی برای کار کردن در عرصه بین‌المللی برای آن کمپانی وجود دارد زیرا طرف خارجی اینطور فکر می‌کند که فردا شاید یک محدودیت جدیدی اعمال شود و کل معامله به خطر بیافتد.

وی افزود: ما پس از ماه‌ها دوندگی توانستم در این شرایط تحریمی یک حساب بانکی در یک کشور اروپایی باز کنیم و بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم اما الان ۳ روز است که بانک منتظر است تا ما مدارک را ایمیل کنیم اما نمی‌توانیم. وقتی به آنها اعلام کردیم که اینترنت قطع است کاملا شوکه شدند اینگونه اتفاقات باعث شده آسیبی که به وجهه بین المللی کسب و کار ایران می‌خورد خسارت بیشتری از ضربه به کسب و کار داخلی داشته باشد.

کلاهی افزود: عدم اطمینان، نارضایتی، از دست رفتن پایگاه و نفوذ اجتماعی و فرصت سوزی تنها بخش کوچکی از خسارت قطعی اینترنت است آن هم در حالیکه ما تلاش می‌کنیم در مقابله با کشورهای متحجر منطقه تصویری پیشرفته و منطقی از خود به جهانیان نشان دهیم. در جلسه اتاق بازرگانی، مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی اعلام کرد ما در صادرات دچار مشکل شدیم و الان خبر نداریم که محموله‌های ما کجاست وضعیت کشتی‌ها چگونه است اگر امروز و فردا اینترنت وصل شود شاید بتوان تا حدودی خسارتی که وجه بین المللی وارد شده را جبران کرد اما اگر این وضعیت طولانی شود به طور حتم دیر خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر دغدغه مسئولین سوءاستفاده اغتشاشگران و جلوگیری از اطلاع رسانی و شیطنت‌های آنها است می‌توان به صورت منطقه‌ای اینترنت را قطع کرد اما وقتی در تهران هیچ مشکلی نیست و اتفاقی رخ نداده چرا اینترنت قطع است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.