انتقاد شدید دولت آلمان از اعمال خشونت علیه معترضان در ایران

جمعه, 1ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

دولت آلمان از رفتار نیروهای امنیتی در ایران علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات و اعتراضات خیابانی به شدت انتقاد کرد. دولت آلمان همچنین خواستار خویشتن‌داری نیروهای امنیتی در برابر معترضان و رفع کامل قطعی اینترنت در ایران شد.

    
Auswärtiges Amt Schild Berlin (Fotolia/Tom-Hanisch)

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز پنجشنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) در برلین در رابطه با اعتراضات روزهای اخیر در ایران و شمار بالای معترضان کشته شده به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی گفت: «ما از شنیدن گزارش‌های مربوط به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر شوکه هستیم و عملکرد نامتناسب نیروهای امنیتی ایران را محکوم می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از جمهوری اسلامی ایران خواست که حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز را پاس دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان همچنین تصریح کرد: «مردم در ایران باید این امکان را داشته باشند که ناراحتی‌شان را در مورد اوضاع سیاسی و اقتصادی نشان بدهند و نظرشان را آزادانه و صلح‌آمیز بیان کنند.» او ادامه داد: «ما از نیروهای امنیتی ایران می‌خواهیم بیشترین حد ممکن ازخویشتن‌داری را به کار گیرند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین گفت که دولت آلمان افزون بر این، از رهبری ایران انتظار دارد که به قطعی اینترنت در این کشور به طور کامل خاتمه دهد.

سازمان عفو بین‌الملل دو روز پیش اعلام کرد، ۱۰۶ نفر در این اعتراضات کشته، صدها تن زخمی و بیش از هزار نفر بازداشت شده‌اند. منابع غیر رسمی این شمار را بسیار بیش از این اعلام کرده‌اند.

اعتراضات در ایران که پس از گرانی سه‌برابری بنزین آغاز شده بود به سرعت سمت و سویی دیگر یافته و کلیت نظام را نشانه گرفت.

رسانه‌های داخلی ایران شورای عالی امنیت را مسئول قطعی گسترده اینترنت پس از شروع اعتراضات به افزایش قیمت بنزین خوانده‌اند. اینترنت در ایران از شنبه ۲۵ آبان و به دنبال اوج گرفتن اعتراضات قطع شد.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.