کرمانشاه؛ تحویل پیکر و خاکسپاری دو تن از کشته شدگان اعتراضان سراسری

جمعه, 1ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پیکر نادر ببژنوند یکی از معترضان کشته شده در جریان اعتراضات سراسری در کرمانشاه امروز جمعه در قبرستان روستای زادگاهش در به خاک سپرده شد. پیکر مصطفی فرزامی یکی دیگر از معترضان که در تهران کشته شده بود نیز امروز در قبرستان کرمانشاه به خاک سپرده شد. از روز جمعه ۲۴ آبان ماه تجمعات اعتراضی در واکنش به افزایش قیمت بنزین در در بیش از ۱۰۰ شهر کشور برگزار شد. در جریان این اعتراضات که اغلب به خشونت کشیده شد، شمار زیادی از معترضان از جمله این دو شهروند جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۱ آذرماه ۱۳۹۸، پیکر دو تن از معترضان کشته شده در جریان اعتراضات سراسری در کرمانشاه به خاک سپرده شد.

هویت این افراد “مصطفی فرزامی و نادر ببژنوند، هر دو اهل کرمانشاه توسط هرانا احراز شده است.

نادر ببژنوند طی روزهای گذشته در جریان اعتراضات سراسری در اثر اصابت گلوله به وی در کرمانشاه جان خود را از دست داده بود

پیکر آقای ببژنوند پس از تحویل به خانواده امروز جمعه ۱ آذرماه در قبرستان روستای زادگاهش در یکی از روستاهای کرمانشاه به خاک سپرده شد.

مصطفی فرزامی، شهروند اهل کرمانشاه نیز طی روزهای گذشته در جریان اعتراضات سراسری در تهران کشته شده بود.

پیکر آقای فرزامی نیز پس از انتقال از تهران به کرمانشاه و تحویل به خانواده امروز جمعه ۱ آذرماه در قبرستان کرمانشاه به خاک سپرده شد.

در واکنش به افزایش قیمت بنزین، از روز جمعه ۲۴ آبان ماه تجمعات اعتراضی در در بیش از ۱۰۰ شهر کشور برگزار شد. در جریان این اعتراضات شمار زیادی از معترضان از جمله این دو شهروند در شهرهای مختلف جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش‌ها در جریان این تجمعات که اغلب به خشونت کشیده شده بود، بیش از ۱۰۰ تن کشته شده اند. منابع رسمی روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه از بازداشت بیش از هزار نفر طی سه روز در سراسر کشور خبر داده بودند. روز چهارشنبه ۲۹ آبان و پنجشنبه ۳۰ آبان نیز مسئولان امنیتی و قضایی از بازداشت صدها تن از معترضان در در استان‌های ”کهگیلویه و بویراحمد، فارس، مازندران، تهران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، لرستان، خوزستان، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و گیلان خبر داده‌اند. همچنین بیش از ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه تهران و علامه در روزهای اخیر بازداشت شدند که تعدادی از آنها کماکان در بازداشت بسر می‌برند. از سوی دیگر با گذشت بیش از ۱۴۰ ساعت از زمان قطعی اینترنت در کشور با تصمیم شورای امنیت ملی، روز گذشته و امروز گزارش‌هایی از برقراری اتصال اینترنت در برخی نقاط از استان های هرمزگان، آذربایجان شرقی، اردبیل و بخش هایی از  تهران منتشر شده است. بنا به گزارش “نت لاکز” میزان دسترسی به اینترنت جهانی در ایران اکنون به حدود ۱۴ درصد رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.