هک شدن تعدادی از وب‌سایت های مخالف دولت ایران

جمعه, 24ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

گزارش ها حاکی است که در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، تعدادی از وب‌سایت های مخالف دولت ایران هک شده اند.

وب‌سایت‌هایی مانند کانون مدافعان حقوق بشر، دیگربان، سحام نیوز، حزب کمونیست ایران و صدای موج سبز هدف این حملات قرار گرفته اند و آرم گروه «جهاد گمنام مجازی» روی این سایت‌ها هک شده است. برخی از این سایت ها اکنون فعالیت های خود را از سر گرفته اند.

این در حالی است که گوگل روز چهارشنبه از حمله به «جی میل» دهها هزار کاربر ایرانی در آستانه انتخابات خبر داد.

به گزارش رویترز،‌ گوگل می گوید، منبع این حملات هکری، ایران است و احتمالا این حملات سیاسی با انتخابات روز جمعه ایران مرتبط است.

یک مقام شرکت گوگل در این زمینه تصریح کرده است که در سه هفته گذشته، تلاش‌هایی برای دست یافتن به رمز عبور ده‌ها هزار کاربر ایرانیِ خدمات پست الکترونیکیِ جی میل صورت گرفته است.

قربانیان این حملات، ایمیلی دریافت می‌کنند که در بردارنده لینک به صفحه‌ای است جعلی برای حفظ و نگهداری حساب‌های کاربری، اما پس از کلیک کردن بر روی لینک، کاربر وارد صفحه‌ای می‌شود که نام کاربری و رمز عبور او را خواهد دزدید.

گوگل در وبلاگ خود تصویری از یک ای‌میل جعلی منتشر کرده که ارسال کننده‌های آن گفته‌اند که از بخش فنی گوگل است. این ای‌میل که از حساب کاربری Email.Settings@gmail.com فرستاده شده، حاوی لینکی است که به یک صفحه جعلی می‌رسد و از این طریق نام کاربری و رمز عبور مشترکان را می‌دزدد.

رای دهندگان ایران قرار است روز جمعه، ۲۴ خرداد، پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا جانشین محمود احمدی‌نژاد را انتخاب کنند.

در همین زمینه سازمان گزارشگران بدون مرز پیشتر اعلام کرده بود که با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایجاد محدودیت برای اطلاع رسانی و مسئله فیلترینگ وب‌سایت‌های خبری تشدید شده است.

این در حالی است که روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود در شماره روز پنجشنبه از قول یک «مقام آگاه امنیتی» ممنوعیت ورود بسیاری از خبرنگاران خارجی به ایران را تائید کرده و با طرح اتهاماتی علیه خبرنگاران رسانه‌های خارجی نوشته است: «در این دوره از انتخابات دستگاه اطلاعاتی کشور با اقدامات پیشگیرانه مانع از حضور عناصر مشکوک و اطلاعاتی که در دوره‌های قبل با پوشش خبرنگاری وارد ایران می‌شدند شده است».
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.