اینستاگرام نیکتا اسفندانی و “خون ریخته شده” او

چهارشنبه, 13ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

جدید ترین پست حساب کاربری منتسب به نیکتا اسفندانی دراینستاگرام بر کشته شدن او دلالت دارد. قبلا سخنگوی قوه قضائیه با استناد به “اظهارات” خانواده اسفندانی، مسمومیت را عامل مرگ نیکتا اعلام کرده بود.

    
Iran Nikta Esfandai (Hadse24)

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، ادعا کرد فرزند ۱۴ ساله خانواده نیکتا اسفندانی بر اثر “مسمومیت” فوت کرده است و مرگ وی به اعتراض‌های خیابانی اخیر ربطی نداشته است.

نیکتا اسفندانی، دختر ۱۴ ساله‌ای است که تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران دست به دست می‌گردد و گزارش شده است بر اثر تیراندازی به سر توسط ماموران انتظامی در جریان تظاهرات خیابانی در خیابان ستارخان تهران کشته شده است.

محمدرضا اسفندانی، پدرنیکتا، در گزارشی که نهم آذر از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش شد تیرخوردن دخترش در خیابان ستارخان را تکذیب کرد و گفت نه فرزندش و نه خانواده او انگیزه سیاسی نداشته‌اند.

در اقدامی متناقض اما، جدیدترین پست حساب کاربری منتسب به نیکتا اسفندانی دراینستاگرام بر بیگناه بودن این نوجوان و کشته شدن او دلالت دارد.

حساب نیکتا اسفندانی روز چهارشنبه ۱۳ آذر پست زیر را منتشر کرده است: «ممنونم بابت پیام‌های تسلیتتون. این صفحه دیگه یادگاری می‌مونه از دخترم که دیگه ندارمش و فعالیتی نخواهم کرد. امید است که خون ریخته شده دختر بی‌گناهم بی‌جواب نمونه.»

سخنگوی قوه قضاییه در نشستی خبری  در روز سه‌شنبه ۱۲ آذر گفت بین رقم ادعایی از تعداد کشته‌ها و اسامی اعلام شده در ارتباط با اعتراضات اخیر در ایران تفاوت وجود دارد.

اسماعیلی در این نشست افزود اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های” معاند” اعلام‌می‌شود، کذب محض است و آمار کمتر از ارقام ادعایی آنهاست.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه اسامی افرادی که به دلایل دیگری جان باخته‌اند و یا کشته شده‌اند را در زمره کشته‌شدگان مربوط به ناآرامی‌های دی ماه آورده‌اند.

وجود نوجوانان در میان کشته‌های اعتراضات” تأسف‌آور” است

در میان انکار مقامات رسمی ایران در مورد کشته‌شدن کودکان در اعتراض‌های خیابانی دی ماه در شهرهای مختلف ایران، منابع حقوق بشری از کشته شدن حدود ۱۴ کودک در جریان این اعتراضات خبر داده‌اند.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران هم در جلسه‌ای در مجلس خبر از کشته شدن کودکان در اعتراضات اخیر خبر داد.

سلحشوری  روز دوشنبه ۱۲ آذر وجود نوجوانان در میان کشته‌شدگان اعتراضات اخیر را “بسیار تأسف‌آور” خواند و گفت: «کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.»

سلحشوری به تعداد این نوجوانان اشاره‌ای نکرده‌است.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.