تشکیل پرونده برای «۱۷ تن» از ۷۷ امضاکننده‌ بیانیه اصلاح‌طلبان

شنبه, 16ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

گزارش‌ برخی فعالان سیاسی داخل ایران حاکی از آن است که برای شماری از اصلاح‌طلبانی که بیانیه‌ای در رابطه با خشونت‌های نیروهای امنیتی علیه معترضان در سراسر کشور صادر کرده بودند، پرونده قضایی باز شده است.

مهدی محمودیان که خود در جریان اعتراضات سال ۸۸ بازداشت و مدت پنج سال زندانی شد، در توییتی نوشته که «طی یک هفته اخیر، برای نزدیک به ۱۷ نفر از امضا کنندگان این بیانیه» پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

۷۷ فعال سیاسی از طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان بعد از سرکوب شدید معترضان، با انتشار بیانیه‌ای خواستار برخورد قانونی با عاملان شلیک به مردم شده بودند.

این بیانیه می‌گوید «شلیک بی‌محابای تفنگی که از محل بیت‌المال برای دفاع از مردم فراهم شده به‌سوی شهروندان عادی و غیرمسلح که برای ابراز اعتراض و یا خشم خود به خیابان آمده‌اند، مطلقا و فارغ از موضوع اعتراض غیرقابل توجیه و جنایتی است که قانون و دستگاه قضاء نباید حتی لحظه‌ای در تعقیب بانیان، آمران و عاملان آن تعلل کند».

mehdi mahmoudian

@MahmoudianMe

می‌گویند اعتراض حق مردم است اما در واکنش به یک بیانیه در تریبون‌های رسمی‌شان از هیچ نوع تهمت وافترایی دریغ نمی‌کنند،ده‌ها تماس تهدید آمیز می‌گیرند و بیانیه تکذیبیه جعل می‌کنند.
و در آخر طی یک هفته اخیر، برای نزدیک به ۱۷نفر ازامضا کنندگان بیانیه پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

مشاهده عکس در توییتر
۱۳۷ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

انتشار این نامه بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های رسمی کشور داشت و حملات تندی نیز از طرف اصولگرایان به این افراد انجام شده است.

در این بیانیه همچنین گفته می‌شود «از مسئولان امر و تصمیم‌گیران موکداً می‌خواهیم با احترام به حقوق مردم به‌ویژه حق اعتراض مسالمت‌آمیز و آزادی بیان، از اعمال خشونت در هر سطحی پرهیز کنند و فوراً نسبت به تعقیب کیفری آمران و عاملان تیراندازی به‌سوی مردم اقدام کرده و نتیجه را به عرض ملت برسانند».

بنابر گزارش عفو بین‌الملل در اعتراضات اخیرا ایران حداقل ۲۰۸ نفر کشته شده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.