یک روحانی اهل سنت در ایران به دو سال زندان محکوم شد

شنبه, 16ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

مولوی علی صفر زهی، روحانی اهل سنت

مولوی علی صفر زهی، روحانی اهل سنت

بنا بر برخی گزارش‌های منتشره در تارنماها و رسانه‌های اجتماعی، مولوی علی صفر زهی، روحانی اهل سنت ساکن استان گلستان، از سوی دادگاه انقلاب به دو سال زندان محکوم شد.

صدای آمریکا نمی‌تواند به طور مستقل این خبر را تایید کند.

تارنمای «کمپین فعالین بلوچ»، روز جمعه ۱۵ آذر گزارش داد که این روحانی اهل سنت که خرداد ماه سال جاری پس از احضار به دادگاه انقلاب زاهدان بازداشت شده بود از سوی این دادگاه به اتهام «خروج غیرقانونی از کشور و اقامت در کشور بیگانه» به دو سال زندانی محکوم شده است. مولوی علی صفر زهی که ساکن علی آباد کتول استان گلستان است در تاریخ ۱۸ خرداد ۹۸ پس از کسب احضاریه و حضور در دادگاه انقلاب زاهدان، در همان دادگاه بازداشت شد و در حال حاضر در زندان مرکزی زاهدان دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

پیشتر سام براون بک، سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی، به صدای آمریکا گفت: «ایران در گروه کشورهای درگیر در آزار و اذیت اقلیت های مذهبی، فجیع ترین کارنامه را در وزارت خارجه آمریکا دارد و این رژیم هر اقلیت مذهبی که نامناسب تشخیص دهد را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.»

وزارت خارجه ایالات متحده بارها نسبت به نقض حقوق اقلیت های مذهبی – از جمله مسلمانان اهل سنت، بهائیان، نوکیشان مسیحی، غیره – توسط رژیم جمهوری اسلامی اعتراض و آن را محکوم کرده است. به رغم مسلمان بودن رهبران جمهوری اسلامی، میلیون‌ها تن از مسلمانان اهل سنت در ایران با محدودیت‌های گسترده ای مواجه هستند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.