یک دانشجو در حضور ابراهیم رئیسی: عکس خمینی و خامنه ای را پائین بکشید

دوشنبه, 18ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

این دانشجو جمله معروف علی بن ابی طالب را به رئیسی یادآوری میکند که گفته است: «العدل اساس الملک؛ یعنی عدالت جزء پایه های مملکت داری است.» با آنکه نفرات حاضر در سالن دستچین شده و اغلب از عوامل بسیجی بودند، عده ای با کف زدن او را تشویق کردند. او در ادامه صحبت خود گفت: «آقای رئیسی! نمیشود نظام عوض بشود، ولی در همان فرمهای قبلی عکس شاه را جابجا بکنند و عکس امام را بزنند آن بالا.»

او در پایان گفت:
«باور کنید حراستها و علم سیاسی های شما …. مگر نه اینکه امیر المومنین حائل نمی گذاشت بین مردم، ….» در این نقطه حرفهای او را قطع کردند و رئیسی وارد شد و گفت: «مگر آقای خامنهای در ماههای رمضان شما دانشجویان پشت تریبون نمی روید و آقا به حرفهای شما گوش نمیکند؟»

اما واقعیت این است که همه کسانی که در چنین جلساتی نزد خامنه ای پشت تریبون میروند از ده فیلتر عبور داده شده اند و از رده خودیها هستند. در یک مورد که یک شاعر اهل ورامین (حسین جنتی) که در جلسات خامنه ای هم شعرخوانی کرده، اشعاری را در لفافه مطرح کرد که به مذاق حاکمیت خوش نیامد، پس از شعرخوانی در دانشگاه اصفهان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و سر از کنج زندان در آورد.

سطح اعتراضات دانشجویان در روز دانشجو تا آنجا بود که برخی از رسانه های رسمی نیز به آن اعتراف کرده و نوشتند که «از صبح برگزاری این مراسم جمعی از دانشجویان جریان موسوم به چپ دانشگاه تهران با برگزاری تجمعات پراکنده و سر دادن شعارهای ساختارشکنانه، سعی کردند فضای دانشگاه را ملتهب کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.