کی بود کی بود ما نبودیم؛ شمخانی: اجرای پروژه کشته‌سازی در غرب تهران قطعی است

پنجشنبه, 21ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

با گذشت حدود یک ماه از موج گسترده اعتراضات مردم علیه گرانی بنزین، شمار قربانیان همچنان ناروشن است. دبیر شورای عالی امنیت ملی مدعی شده که بیش از ۸۵ درصد جانباختگان در شهرستان‌های تهران در تجمعات اعتراضی شرکت نداشته‌اند.

    
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایرانعلی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

جمهوری اسلامی ایران در آخرین واکنش خود به کشتار وسیع معترضان در اعتراضات اخیر این کشور از “پروژه کشته‌سازی” توسط مخالفان حکومت سخن گفته است.

خبرگزاری “مهر” روز پنجشنبه ۲۱ آذر (۱۲ دسامبر) با انتشار گزارشی به سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی درباره مقابله نیروهای انتظامی با معترضان پرداخته است.

شمخانی مدعی شده است: «اجرای پروژه کشته‌سازی از سوی معاندین در مناطق غربی تهران قطعی است.»

شمخانی به نمایندگی از خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران به شهرستان‌های غرب استان تهران سفر کرده و گفته می‌شود در جریان این سفر با خانواده قربانیان اعتراضات اخیر دیدار کرده است.

خبرگزاری “مهر” به نقل از علی شمخانی، سرکوب معترضان و کشته شدن دست‌کم ۲۰۸ نفر در اعتراضات اخیر را “حوادث آبان‌ماه” و “رخدادهای اخیر” خوانده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی به خانواده جان‌باختگان اعتراضات گسترده مردمی وعده داده که حکومت در راستای “ترمیم سریع خسارت‌ها و کاهش آلام خانواده محترم شهدا و جان‌باختگان” سریعا اقدام خواهد کرد.

ادعایی عجیب

علی شمخانی، نماینده خامنه‌ای و دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان دیدار با خانواده قربانیان مدعی شده است: «بیش از ۸۵ درصد از جانباختگان رخدادهای اخیر در شهرستان‌های تهران در هیچ یک از تجمع‌های اعتراضی حضور نداشتند.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین مدعی شده که این افراد در مناطق غربی استان تهران “به صورت مشکوک با سلاح‌های سرد و گرم غیر سازمانی کشته شده‌اند”.

شمخانی مسئولیت کشته شدن بیش از ۸۵ درصد از قربانیان اعتراضات اخیر در این منطقه را برعهده “معاندین” نظام دانسته است.

ادعای علی شمخانی در شرایطی منتشر می‌شود که برخی از مسئولان و نمایندگان جمهوری اسلامی از تیراندازی مستقیم به معترضان در تهران و برخی دیگر از شهرها از سوی مقامات انتظامی سخن گفته‌اند.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، در جریان اعتراضات آبان ماه ۲۰۸ نفر کشته شدند. این رقم از سوی سایت کلمه ۳۶۶ تن اعلام شده است. همچنین هزاران نفر در این اعتراضات دستگیر شده‌اند.

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.