بازداشت‌های آبان‌ماه ادامه دارد: پلیس چهار نفر دیگر را دستگیر کرد

پنجشنبه, 21ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

یک فرمانده نیروی انتظامی ایران از بازداشت چهار نفر در تهران خبر داده است که مدعی است در اعتراضات آبان‌ماه «از عوامل اصلی اغتشاشات» بوده‌اند.

بازداشت‌ها در ارتباط با اعتراضات آبان‌ماه که در واکنش به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در کشور آغاز شد در حالی ادامه دارد که بیش از سه هفته از آن می‌گذرد.

محسن خانلرچی، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، روز چهارشنبه، ۲۰ آذر، به خبرگزاری ایرنا گفت این چهار نفر «باعث انسداد جاده‌ها، تخریب اماکن دولتی و آتش زدن مؤسسه‌های مالی شده بودند» و «در عملیات‌های جداگانه در مخفیگاه‌شان» دستگیر شده‌اند.

بر اساس بررسی‌های رادیوفردا، در پی اعتراضات مردم در حداقل ۲۰۰ شهر ایران در آبان‌ماه که به کشته شدن چندین نفر از معترضان توسط نیروهای انتظامی و امنیتی انجامید، حدود هشت هزار نفر بازداشت شده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی تاکنون درباره شمار کشته‌شدگان و نیز بازداشت‌شدگان در شهرهای گوناگون گزارش دقیق و رسمی نداده‌اند. با این حال، به گفته استاندار تهران، ۲۰۲۱ نفر در تهران بازداشت شده‌اند.

جمهوری اسلامی هرگونه اعتراضات مردمی در سال‌های اخیر را «اغتشاش» می‌نامد و حسن روحانی، رئیس‌ جمهور، ادعا کرده است برخی معترضان آبان‌ماه به صورت «سازمان‌یافته در این اغتشاشات» شرکت داشته‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.