۷ ماه معوقات مزدی: عدم پرداخت حقوق ۶۰۰ کارگر شهرداری مریوان

چهارشنبه, 27ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر- «ما کارگران شهرداری مریوان از اردیبهشت تا امروز حقوق نگرفته‌ایم.» این جمله را یکی از کارگران شهرداری مریوان می‌گوید و در ادامه می‌گوید: «فروردین و اردیبهشت هم فقط دستمزد خالص را دادند. سنوات و حق اولاد و مزایای مزدی را ندادند اما بعد از آن، یک ریال هم ندادند.»

به گزارش ایلنا کارگران شهرداری مریوان از مراجعات مکرر به نهادهای ذیربط خبر می‌دهند. مراجعاتی که هنوز منجر به هیچ نتیجه‌ای نشده است. این کارگران با بیان اینکه ۷ ماه است ریالی حقوق نگرفته‌ایم، ادامه دادند: «از ۹۶ و ۹۷ هم مطالبه پرداخت نشده مربوط به اضافه‌کاری داریم که هنوز نداده‌اند. هرچه به شورای شهر اعتراض می‌کنیم، فایده ندارد؛ کسی به دادمان نمی‌رسد.»

از قرار معلوم، حساب‌های شهرداری مریوان به خاطر بدهکاری به مردم بسته است. شهرداری می‌گوید فعلا حساب‌ها بسته است و توان پرداخت دستمزد کارگران نیست. این کارگران که تعداد آنها حدود ۶۰۰ نفر است و همگی از اردیبهشت حقوق نگرفته‌اند؛ از شرایط به ستوه آمده‌اند: «چگونه قرار است بی‌دستمزد زندگی کنیم؟»

یکی از این کارگران که در واحد تنظیف کار می‌کند، می‌گوید: «در این واحد ۱۴۰ نفر هستیم؛ بقیه واحدها مثل خدمات شهری، آسفالت و عمران نیز مثل ما مشکل دارند.»
به گفته این کارگران، آنها به اداره کار مراجعه کرده‌اند؛ رئیس اداره کار با کارگران اعلام همکاری کرده است. اما تاکنون نتواسته دستمزد کارگران را از مجموعه شهرداری بگیرد. این کارگران روزگذشته نیز به فرمانداری مریوان مراجعه کردند. به آنها اعلام شده فردا بیایند؛ آنها می‌گویند می‌خواهیم مشکلات را با فرمانداری مطرح کنیم. این کارگران از کمبود امکانات و ایمنی کار نیز گلایه دارند: «در فصل سرما در کردستان بسیار سرد، بادگیر و چکمه نداریم و با لباس معمولی کار می‌کنیم؛ مسئولان به دادمان برسند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.