کشف سه جسد در بانک سوخته در آتش اعتراضات آبان ماه

دوشنبه, 2ام دی, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مورخ یک دیماه، در نسیم شهر استان البرز در حین آواربرداری از ساختمان یک بانک که در زمان اعتراضات سراسری اخیر به آتش کشیده شده بود دست کم ۳ جسد پیدا شد. مشخص نیست این اجساد متعلق به پرسنل بانک است یا معترضان.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ یک دیماه ۱۳۹۸، در خلال آواربرداری از ساختمان بانک ملی واقع در خیابان امام خمینی در نسیم شهر دست کم سه جسد با هویت نامعلوم پیدا شد.

زمان کشف اجساد در محل مورد اشاره

یک شاهد عینی به گزارشگر هرانا گفت، پس از کشف اجساد آتش نشانی و سپس نیروی انتظامی در محل حاضر شدند و به کند و کاو بیشتر و انتقال اجساد پرداختند.

این منبع مطلع که نخواست نامش اعلام شود به هرانا گفت در خلال اعتراضات آبان ماه، این شعبه بانک ملی از جمله اولین محل هایی بود که در نسیم شهر به آتش کشیده شد و امروز آواربرداری و مراحل پاکسازی آن آغاز شده بود. به گفته این منبع برخی شاهدان از وجود ۵ جسد خبر داده بودند اما نهایتا مسئولین وجود سه جسد را تایید کردند.

ساعاتی پس از کشف اجساد، غلام‌رضا صادقی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان «بهارستان» در گفتگو با تسنیم، پیدا شدن سه جسد را تایید کرد و گفت بررسی ها در این رابطه ادامه دارد.

هنوز هویت اجساد مشخص نشده است و به همین ترتیب مشخص نیست اجساد متعلق به پرسنل بانک است یا معترضان به گرانی بنزین.

نسیم‌شهر (مهاجرشهر، اکبرآباد) مرکز بخش بوستان شهرستان بهارستان در استان تهران است. این شهر در ۱۵ کیلومتری جنوب‌غرب تهران قرار گرفته‌است و در خلال اعتراض های اخیر شاهد خشونت کم سابقه ای بود و مرگ تعدادی از معترضان در آنجا گزارش شد.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا در این رابطه را با نام “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.