پرستاران شرکت در مراسم گرامیداشت خود را تحریم کردند

پنجشنبه, 5ام دی, 1398
اندازه قلم متن

خانه پرستار ایران اعلام کرد در اعتراض به «بی‌توجهی» وزارت بهداشت و دولت به رفع «موانع خدمتی» جامعه پرستاری، هیچ دلیلی برای شرکت در مراسم روز پرستار نمی‌بیند.

در این بیانیه، مراسم روز پرستار «نمایش» نامیده شده و تاکید شده که اعضای خانه پرستار «در هیچ‌ یک از مراسم‌های روز پرستار شرکت نمی‌کنند».

خبرگزاری ایلنا، روز چهارشنبه، چهارم دی این بیانیه را منتشر کرد.

نویسندگان بیانیه این پرسش را مطرح کرده‌اند که «وقتی پرستاری از مزایای قوانین سخت و زیان‌آور و حتی ارتقای بهره‌وری به بهانه‌های واهی محروم و حتی تفاوت تطبیق حکمی که می‌گرفته، قطع شده است، آیا باید در جشن روز پرستار شرکت نماید؟»

آنها افزوده‌اند وقتی «برای حقوق حدود دو تا سه میلیون تومان در ماه و اضافه‌کاری اجباری که چندین ماه پرداخت نشده و چندرغاز کارانه‌ای که ۱۶ ماه پرداخت نشده است و در گذران حداقل‌های زندگی مشکل دارند»، در مراسم جشن روز پرستار شرکت نمی‌کنند.

این بیانیه مدیران جامعه پرستاری را به «تامین منافع گروه حاکم» به جای داشتن «دغدغه بیماران و مردم» متهم کرده‌ و می‌نویسد: «سیاست‌های ناصواب وزارت بهداشت طی سال‌های گذشته باعث سخت‌تر شدن شرایط و زمین‌گیر شدن پرستاری در ارائه حداقل خدمات لازم به مردم» شده است.

ایران نزدیک به یکصد هزار نیروی پرستاری کم دارد و به گفته سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به همین دلیل پرستاران کشور مجبور به انجام «۱۵۰ ساعت اضافه‌کاری اجباری» هستند.

مقام‌های وزارت بهداشت در سال ۹۴ نیز اعلام کرده بودند در شرایطی که ایران با کمبود ۱۲۰ هزار پرستار مواجه است، سالانه بیش از هزار پرستار از ایران به کشور‌های اروپایی مهاجرت می‌کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.