سها مرتضایی در زندان اعتصاب غذا کرد

شنبه, 7ام دی, 1398
اندازه قلم متن

سها مرتضایی

تصویری از سها مرتضایی در زمان تحصن

سها مرتضایی، دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه تهران که در زندان اوین به سر می‌برد، اعتصاب غذا کرده است.

کانال تلگرامی «شورای صنفی دانشجویان کشور» در خبری کوتاه که روز جمعه ۶ دی منتشر کرده، نوشته که خانم مرتضایی در یک تماس تلفنی گفته من به خاطر «بی‌عدالتی و تبعیض» در زندان هستم و «چون توان مالی تامین وثیقه را ندارم،‌ باید در زندان بمانم».

او همچنین گفته که «در اعتراض به این روند ناعادلانه تا زمان تعیین تکلیف دست به اعتصاب غذا می‌زنم».

خانم مرتضایی که دانشجوی محروم از تحصیل است، پارسال به شش سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت سیاسی و عضویت در احزاب و گروه‌ها و دسته جات سیاسی محکوم شد.

بر اساس گزارش‌ها، خانم مرتضایی شهریور امسال ضمن کسب رتبه ۱۰ کنکور دکتری علوم سیاسی به بهانه «نقص در پرونده»، از ادامه تحصیل باز ماند. او می‌گوید که به دلیل «پرونده‌سازی حراست دانشگاه تهران و وزارت اطلاعات» ستاره‌دار شده است.

عنوان غیررسمی دانشجوی «ستاره‌دار» از سال ۸۵ و دولت محمود احمدی‌نژاد برای دانشجویانی به کار می‌رود که اغلب به دلایل فعالیت‌های سیاسی و عقیدتی از ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

در همین حال، ماموران امنیتی او را متهم کرده‌اند که «مشکلات روانی» دارد و به خانواده او فشار آورده‌اند که قبول کنند فرزندشان به جای زندان به تیمارستان منتقل شود تا «از کارهایش دست بردارد» و در مجازات زندان او تخفیف داده شود.

مهم‌ترین درخواست سها مرتضایی،‌ بازگشت به تحصیل است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.