تجمع بستگان بازداشت‌شدگان چهلم نوید بهبودی در صومعه‌سرا

شنبه, 7ام دی, 1398
اندازه قلم متن

با گذشت سه روز از بازداشت شماری از شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم نوید بهبودی، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، هفت نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

نوید بهبودی، ۲۳ ساله، زاده روستای مهویزان در نزدیکی گوراب زرمیخ در شهرستان صومعه‌سرا و ساکن شهر قدس در تهران بود و در جریان اعتراضات آبان‌ماه به ضرب گلوله کشته شد.

بنا به گزارش خبرگزاری حقوق بشری هرانا، دست‌کم ۱۱ نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم نوید بهبودی در گورستان مهویزان در روز ۵ دی بازداشت شدند که از این تعداد، هفت نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

شکیلا منفرد@shakilmonfared

پدر نوید را احضار کرده اند و امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت نوید بهبودی، دوازده نفر از اقوام و دوستانش را بازداشت کرده اند.

این خبر خیلی مهمه و عجیبه در لابلای خبرهای دیگر گم شد!

View image on Twitter
۴۸ people are talking about this

روز گذشته، ششم دی، خانواده‌های این بازداشت‌شدگان در مقابل دادگستری صومعه‌سرا تجمع کردند و خواهان آزادی آنان شدند.

به گفته برخی منابع روز شنبه، هفتم دی، خانواده بازداشت‌شدگان مجدداً جلوی دادگستری صومعه‌سرا تجمع کردند، اما با دخالت نیروی انتظامی پراکنده شدند.

بر اساس همین گزارش، بازپرس پرونده برای بازداشت‌شدگان وثیقه صد میلیون تومانی صادر کرده، اما از گرفتن وثیقه خودداری شده و به خانواده‌ها اعلام شده که فعلاً پرونده در حال تکمیل شدن است.

خبرگزاری هرانا

@hra_news

روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه، مصادف با چهلم شماری از جانباختگان ماه، دستکم ۱۱ تن از شرکت کنندگان در مراسم ، یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان، توسط نیروهای انتظامی در روستای گوراب زرمیخ، از توابع صومعه سرا واقع در گیلان بازداشت شدند.https://www.hra-news.org/?p=226466 

View image on Twitter
See خبرگزاری هرانا’s other Tweets

منابع حقوق بشری هویت افراد در بازداشت مانده را ماهرخ روستا، فراز روشن، کاوه مظفری، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، احمد زاهدی و هومان تحریری معرفی کرده‌اند.

فروغ سمیع‌نیا، جلوه جواهری و کاوه مظفری از فعالان حقوق زنان هستند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.