آرام فتحی روزنامه‌نگار مریوانی بازداشت شد

یکشنبه, 15ام دی, 1398
اندازه قلم متن

آرام فتحی شاعر و فعال مدنی کُرد، صبح روز شنبه ۱۴ دی، پس از مراجعه به اطلاعات سپاه مریوان، از سوی این نهاد امنیتی بازداشت شد.

جمعه شب، ۱۳ دی، ماموران امنیتی اطلاعات سپاه مریوان برای بازداشت آرام فتحی به منزل خانواده آرام مراجعه می‌کنند اما با توجه به این که ایشان در منزل نبوده است موفق به بازداشت او نمی‌شوند. ماموران به خانواده آرام می‌گویند حکم بازداشت او را دارند و اگر آرام خودش را به آنان معرفی نکند با او همچون یک متهم فراری رفتار خواهند کرد.

صبح شنبه، ۱۴ دی، آرام فتحی با این باور که کاری نکرده است که بازداشت شود و با این تضمین شفاهی که تنها بازجویی کوتاهی خواهد شد، شخصا به اطلاعات سپاه مریوان مراجعه می‌کند و همان‌جا بازداشت می‌شود.

ماموران اطلاعات سپاه، ساعاتی بعد با خانواده آرام تماس می‌گیرند و از آن‌ها می‌خواهند داروهای آرام را برای او بیاورند. آرام فتحی به بیماری قلبی و رماتیسم عضلانی مبتلاست و روزانه دارو مصرف می کند.

هنوز مشخص نیست آرام فتحی به چه بهانه‌ای و با چه عنوان اتهامی بازداشت شده است اما یکی از نزدیکان ایشان به ایران وایر گفته است که روز گذشته پس از این‌که آقای فتحی در استوری حساب اینستاگرامش تصویری از شریف باجور، فعال جان‌باخته محیط زیستی مریوان، منتشر کرد با تهدیدی آن‌لاین مواجه شد که به حساب او خواهند رسید.

گفتنی است که شریف باجور، فعال زیست‌محیطی شناخته شده مریوان، سوم شهریور ۱۳۹۷ به طرز مشکوکی در جریان خاموش کردن آتش جنگل‌ها در اطراف مریوان جان‌باخت. آقای فتحی در استوری اینستاگرامش با انتشار تصویری از شریف باجور نوشته بود روز آن‌ها دوباره فرا رسیده است.

به گفته منبعی که با ایران وایر صحبت می‌کرد با توجه به تهدید شدیداللحن یک کاربر زیر این استوری آرام فتحی به نظر می‌رسد آقای فتحی از روی کج‌فهمی و برداشت نادرست از محتوای استوری اینتساگرامی‌اش به نشان دادن واکنش مثبت به خبر کشته شدن قاسم سلیمانی متهم شده باشد.

لازم به ذکر است که آرام فتحی دو هفته پیش میهمان نخستین برنامه گفتگوی زنده ایران وایر بود و در مورد مشکلات و دشواری‌های زندگی و کار کولبران در مرزهای مریوان با مخاطبان ایران وایر صحبت کرد.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.