اعتراض شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران به بازداشت غیرقانونی جعفر ابراهیمی

دوشنبه, 16ام دی, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر– به دنبال گذشت ده روز از بازداشت جعفر ابراهیمی معلم و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، این شورا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای به بازداشت غیرقانونی وی اعتراض کرد. متن این بیانیه را در ادامه بخوانید:

«پس از افزایش ناگهانی و نامتعارف قیمت بنزین در آبان ماه سال جاری و تنها چندماه پس از کاهش شدید ارزش پول ملی و تورم ناشی از آن، اعتراضاتی شکل گرفت که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی با بی تدبیری کامل و با خشن ترین روش ها بدون آن که نیازی به آن سطح از خشونت باشد، پاسخ داده شد. نتیجه آن خسارات سنگین جانی و مالی برای مردمی بود که تعداد قابل توجهی از آنان از محروم ترین اقشار اجتماع هستند. افرادی که به اعتراف برخی مسئولان دست کم نود درصد آنان بیگناه بودند. در پی این حوادث غم انگیز موجی از همدردی نسبت به آسیب دیدگان و  انزجار  نسبت به آسیب زنندگان ایجاد شد.

در حالی که انتظار می رفت به دنبال آن برخوردهای نابخردانه ، پس از فروکش کردن التهاب اولیه، مسئولان این حوادث به دلجویی از آسیب دیدگان و خانواده های عزادار بپردازند و در صدد جبران خسارت های ناشی از بی تدبیری های خود باشند، با حیرت و تأسف شاهد اصرار لجوجانه بر رویه ی  غلط گذشته بوده و هستیم. بر همین مبنا بود که در مراسم چهلم  جان باختگان آبان ماه باز هم بر مردمی که صرفا به قصد همدردی با خانواده ها و ابراز انزجار از برخوردهای خشن برسر مزار برخی از آنان گردآمده بودند، تاختند و تعداد زیادی را بازداشت نمودند. از جمله این دستگیر شدگان تعدادی از فعالان اجتماعی و صنفی بوده اند.

جعفر ابراهیمی عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی، یک مورد از این بازداشتها بوده است.او در نقطه ای خارج از مکان اعلام شده بدون وجود هیچ دلیل روشنی،بازداشت گردیده و پس از گذشت حدود ده روز همچنان وضعیت نامشخصی دارد. در این مدت خانواده ابراهیمی همانند خانواده سایر بازداشت شدگان در بی خبری و سرگردانی به سر می برند و هیچ نهادی مسئولیتی دست کم در حد اطلاع رسانی درست از وضعیت آنان را، به عهده نمی گیرد. این در حالی است که ابراهیمی به صورت روزانه نیاز به مصرف دارو دارد و نرسیدن این داروها به ایشان شرایط جسمانی اش را به وضعیت خطرناکی خواهد رساند.

 ما ضمن اعتراض شدید به بازداشت غیر قانونی جعفر ابراهیمی و ادامه دادن آن در شرایطی نامشخص و به تعویق انداختن آزادی همه بازداشت شدگان، برخلاف وعده های مکرر اعلام شده، نگرانی روز افزون خود نسبت به سلامتی این فعال صنفی را ابراز می داریم. ادامه این بازداشت بی دلیل این پرسش را بیش از پیش مطرح می سازد: در حالی که مسئولان حکومتی در گفتارهای شعارگونه ی خود اعتراض  را حق هر شهروند می دانند، عدم تحمل حضور برخی افراد برای همدردی با خانواده های عزادار را چگونه توجیه می کنند؟

 در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام ملی است، اتخاذ چنین رویکردی در برخورد با منتقدین داخلی، آیا سست نمودن پایه های همان ساختاری نیست که ادعای حفظ آن می شود؟

شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان، ضمن ابراز نگرانی شدید خود از وضعیت جعفر ابراهیمی و اعتراض به بازداشت و نگهداری غیرقانونی این معلم و فعال صنفی، خواهان آزادی هرچه سریعتر این همکار و تمامی بازداشت شدگان اخیر است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.