بازداشت سردبیر نشریه «آستان قدس» در پی شکایت علی شمخانی

پنجشنبه, 19ام دی, 1398
اندازه قلم متن

تقی دژاکام، از نویسندگان پیشین روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس، سردبیر نشریه‌ای وابسته «آستان قدس رضوی» است.

تقی دژاکام، از نویسندگان پیشین روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس، سردبیر نشریه‌ای وابسته «آستان قدس رضوی» است.

برخی رسانه‌های ایران روز پنج‌شنبه، ۱۹ دی، از بازداشت تقی دژاکام، سردبیر نشریه «حرم»، در پی شکایت علی شمخانی به دلیل «انتشار مصاحبه‌ای انجام‌نشده» با موضوع انتقام از آمریکا خبر داده‌اند.

نشریه «حرم» وابسته به «آستان قدس رضوی» در مشهد با سردبیری تقی دژاکام، از نویسندگان پیشین روزنامه کیهان، است که روز سه‌شنبه، ۱۷ دی، خبرگزاری‌های فارس و تسنیم به نقل از آن مصاحبه‌ای را با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، منتشر کردند.

علی شمخانی در این مصاحبه از طراحی «۱۳ سناریو» برای گرفتن انتقام خون قاسم سلیمانی از آمریکا گفته بود و تأکید کرده بود «ضعیف‌ترین سناریو از ۱۳ سناریوی انتقام، یک کابوس تاریخی برای آمریکاست».

او در این مصاحبه همچنین گفته بود: «اگر نیروهای آمریکایی با پای خودشان و عمودی از منطقه ما بیرون نروند، ما کاری می‌کنیم که جنازه‌هایشان به صورت افقی بیرون برود.»

با این حال، ساعتی پش از بازنشر این مصاحبه، شورای عالی امنیت ملی این گفته‌ها را تکذیب و اعلام کرد که علی شمخانی «با هیچ یک از رسانه‌ها مصاحبه‌ای نداشته است».

در مصاحبه منتسب به علی شمخانی، وی همچنین با اشاره به «تهدیدات پوشالی آمریکا» گفته بود این تهدیدها «همان گزینه‌های روی میز آنها در سال‌های مذاکره بود که فقط در دل بعضی از افراد سست‌ایمان نفوذ داشت؛ همان‌هایی که قصد داشتند با مذاکره، سایه جنگ را از سر ملت بردارند».

تقریباً همزمان با انتشار خبر بازداشت تقی دژاکام، هر دو خبرگزاری تسنیم و فارس خبر این مصاحبه را از وب‌سایت خود حذف کردند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.