گزارشگران بدون مرز «تهدید» مشاور روحانی علیه روزنامه‌نگاران را محکوم کرد

جمعه, 20ام دی, 1398
اندازه قلم متن

سازمان گزارشگران بدون مرز توییت حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران، را «تهدید» روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور دانست و آن را محکوم کرد.

این نهاد مدافع حقوق روزنامه‌نگاران نوشت: «معاون ویژه وزارت اطلاعات در زمان جنایات ایران‌ستیزانه موسوم به “قتل‌های زنجیره‌ای” در توییتر به خبرنگاران “هشدار” داده است.»

عبارت «قتل‌های زنجیره‌ای» به کشتار روشنفکران و مخالفان جمهوری اسلامی در دهه هفتاد اشاره دارد که در نهایت وزارت اطلاعات ایران مسئولیت آن را بر عهده گرفت. حسام‌الدین آشنا نیز سابقه معاونت در این وزارتخانه را در آن دوران دارد.

آقای آشنا روز پنج‌شنبه با اشاره به گزارش‌ها درباره علت سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران در توییتر نوشت: «به کاگزاران ایرانی‌تبار رسانه‌های فارسی‌زبان هشدار داده می‌شود از مشارکت در جنگ روانی مربوط به هواپیمای اوکراینی و همکاری با ایران‌ستیزان خودداری کنند.»

گزارش‌‌گران بدون مرز@RSF_persan

، تهدید و در خارج از کشور را بدست مشاور رییس‌جمهور محکوم می‌کند. معاون ویژه وزارت اطلاعات در زمان جنایات ایران‌ستیزانه موسوم به «» در توییتر به «هشدار» داده است.

۳۷ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

برخی گزارش‌ها از «شلیک تصادفی موشک» به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین حکایت دارد که از تهران عازم کی‌یف بود. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز پنج‌شنبه گفت: «اطلاعاتی از منابع متعدد داریم، از کشورهای مختلف و سازمان اطلاعاتی خودمان، که این هواپیما در اثر شلیک یک موشک زمین به هوای ایرانی سقوط کرده است.»

ایران اما این امر را تکذیب کرده و علت حادثه را «نقص فنی» در هواپیما دانسته. دولت ایران در همین روز اعلام کرده که نماینده اوکراین برای بررسی حادثه حضور دارد و از شرکت بوئینگ نیز خواسته است «نماینده خود را برای مشارکت در فرایند بررسی جعبه سیاه» اعزام کند.‎

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.