نامه مهناز افشار به دختر قاسم سلیمانی:‌ تفنگت را زمین بگذار و به مردم بپیوند

یکشنبه, 22ام دی, 1398
اندازه قلم متن

بعد از کشته‌شدن قاسم سلیمانی، دختر او در تلویزیون دولتی و برخی مراسم به خون‌خواهی پدرش سخنرانی کرد.

بعد از کشته‌شدن قاسم سلیمانی، دختر او در تلویزیون دولتی و برخی مراسم به خون‌خواهی پدرش سخنرانی کرد.

مهناز افشار از بازیگران سرشناس سینما که ایران را به تازگی ترک کرده،‌ در پیامی به دختر قاسم سلیمانی از او خواسته «تفنگ» را زمین بگذارد و به مردمی بپیوندد که «انتقام گیرنده‌ای ندارند».

مهناز افشار در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از دختر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس که دو هفته پیش کشته شد،‌ روز شنبه نوشت:‌ خواهرم زینب سلیمانی، تو هم دختر همین سرزمینی؛ انتقام سخت که برای خون پدرت طلب کردی تا همینجا داغ بی‌پایانی بر هموطن‌هات تحمیل کرده. خشمی،‌فریادی،‌ انتقامی اگه هست، دیگران هم دارن. لطفا تفنگت رو زمین بگذار و در کنار مردمی که انتقام گیرنده‌ای ندارند،‌ عزاداری کن.

اشاره مهناز افشار به تلاش‌های جمهوری اسلامی برای آنچه انتقام از خون قاسم سلیمانی نامیده،‌ است. از زمان کشته‌شدن سلیمانی،‌ رسانه های حکومتی ایران بعضا با آوردن زینب سلیمانی گفتند که انتقام خواهند گرفت. بامداد چهارشنبه این هفته،‌ سپاه مواضع نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد که هیچ تلفاتی نداشت. ساعاتی بعد از این حمله، یک هواپیمای مسافربری در تهران سقوط کرد که ۱۷۶ کشته برجای گذاشت. بعد از سه روز، شنبه ۲۱ دی‌ماه جمهوری اسلامی اعتراف کرد که این هواپیما با شلیک سپاه سقوط کرده است. همچنین هفته پیش در مراسم تشییع سلیمانی بیش از ۶۰ نفر در این مراسم کشته شدند.

جمعه ۱۳ دی‌ماه آمریکا با فرمان پرزیدنت ترامپ، قاسم سلیمانی و معاون حشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد کشت. پرزیدنت ترامپ می گوید دستور حمله موشکی به فرمانده پیشین نیروی قدس را او صادر کرد؛ زیرا سلیمانی سازمان دهنده حملات به آمریکایی ها و عراقی ها بود و قصد انجام اقدامات تروریستی بیشتری را داشت.

وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه ۱۵ دی ماه در یک توئیت نوشت: «سلیمانی قهرمان نبود. او قاتل ایرانی ها، آمریکاییان، و هزاران تن دیگر بود.»

سه‌شنبه ۱۷ دی‌ماه سپاه پاسداران به عنوان انتقام به دو پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق حمله کرد که به گفته مقامات دولت آمریکا کشته ای برجای نگذاشت.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.