۴۰ روز بی‌خبری از رفتگر دستگیر شده توسط سپاه

شنبه, 5ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر – با گذشت ۴۰ روز از بازداشت «بابک آقازاده»، رفتگر شهرداری ملکان در استان آذربایجان شرقی به دست ماموران اطلاعات سپاه، هنوز مشخص نیست اتهام این شهروند چیست.

بنا به گفته یکی از دوستان بابک آقازاده، اطلاعات سپاه او را شامگاه دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ حین نظافت در بلوار جنوبی ملکان، مقابل پاسگاه این شهر بازداشت کرده است. از روز بازداشت آقازاده، خانواده‌اش موفق به تماس با او و یا اطلاع از محل نگه‌داری وی نشده‌اند.

بابک آقازاده را بعدازظهر روز ۲۶ آذر به مدت چند ساعت به زندان مراغه منتقل کرده‌ و پس از ثبت اطلاعات او در سامانه الکترونیک زندان، از آن‌جا خارج کرده و به محل نامعلومی برده‌اند.
بابک آقازاده متولد ۱۳۵۶ و اهل روستای «قوریجان» ملکان، دیپلم دارد و ۲۰ سال است در بخش خدماتی شهرداری ملکان کار می‌کند. او نارسایی کلیوی دارد و مشخص نیست در این ۴۰ روز بازداشت، به خدمات پزشکی دسترسی داشته است یا نه.  

در ۴۰ روز گذشته، بابک آقازاده هیچ تماسی با خانواده‌اش نداشته است و والدینش نگران سلامتی او هستند. مراجعات مکرر آن‌ها به اطلاعات سپاه برای خبر گرفتن از وضعیت فرزندشان نیز تاکنون بی‌نتیجه مانده است. 

مشخص نیست بابک آقازاده به چه اتهامی بازداشت شده است اما اطلاعات سپاه ملکان از پدرش، «ناصر آقازاده»، ویدیویی گرفته‌ و او را وادار کرده‌اند در آن بر علیه فعالان تُرک آذربایجانی صحبت کند. این در حالی‌است که به گفته دوستان آقازاده، او به عنوان یک چهره هویت‌طلب شناخته نمی‌شود.

گفتنی است که بابک آقازاده کانالی تلگرامی به نام «شهر ما خانه ما» دارد که بیش از سه هزار نفر عضو آن هستند و در آن درباره محیط زیست، طبیعت، مسایل بهداشتی و مرتبط با تغذیه پست‌ها، لینک‌ها و مطالب آموزشی می‌گذاشت؛ کانالی که ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ آن را راه‌اندازی کرد و در مدت کوتاهی تعداد اعضایش را به سه هزار و ۲۵۱ نفر رساند. 

نخستین پست این کانال در مورد دشواری‌های کار یک رفتگر بود و آخرین مطلب آن هم که بامداد همان روز بازداشت او پست شده، درباره خطرات استفاده بی‌رویه از پلاستیک در زندگی ما است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.