جمهوری اسلامی حکومت مرگ و اعدام: مرگ یک زندانی در زندان اهواز؛ اعدام یک زندانی در بندرعباس

شنبه, 5ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز پنج شنبه ۳ بهمن ماه حکم اعدام یک زندانی که پیشتر از بابت اتهامات “مرتبط با مواد مخدر” به اعدام محکوم شده بود در زندان بندرعباس اجرا شد. در آذرماه امسال نیز یک زندانی در زندان سپیدار اهواز به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، یک زندانی در زندان بندرعباس اعدام شد.

هویت این زندانی ” مسیح حاتمی” توسط هرانا احراز شده است.

این زندانی پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر (تریاک) بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۸ شهروند اعدام شدند و ۱۰۸ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۵ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

در خبری دیگر، آذرماه امسال، یک زندانی در زندان سپیدار اهواز بر اثر سکته قلبی و در پی عدم رسیدگی پزشکی و سهل انگاری مسئولان زندان جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “پیام خالدی، فرزند عزیز، معروف به پیام عشقی از متهمان به جرایم عمومی” توسط هرانا احراز شده است.

موارد فوت زندانیان به دلایل مشابه، مساله جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است، با این حال مسئولین بازرسی سازمان زندان ها در این رابطه هیچ اقدامی نکرده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.