من این صدای رعدآسا را ستایش می کنم!

سه شنبه, 8ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

زنان در چهل سال گذشته به مراتب پیشروتر و انقلابی تر از مردان بوده اند. کمپین یک میلیون امضاء زنان کاری بود که مردان از آن جا ماندند. آن مبارزه ی صلح آمیز و مؤثر توانست مبارزه ی زنان را به اعتلا برساند و انبوه بزرگی از زنان ایران را آزاد و فعال کند. اما مردان ایرانی علیرغم جانفشانی ها و تلاش هایشان هنوز در مبارزه با حکومت دیکتاتوری ولایت فقیه به پای زنان نرسیده اند و به گمان من صدای هیچکس به رسایی و به صمیمیت صدای مسیح علی نژاد؛ این بانوی رزمنده و دلیر نیست.

من در سال ۱۳۹۴ خورشیدی  (۲۰۱۶ میلادی) هنگامی که به مؤثر بودن مبارزه ی زنان پی بردم به پیروی از آنان نامه ای به دوستان مبارز خود نوشتم و از آنان خواهش کردم که از مبارزه ی درست و مؤثر زنان پیروی کنیم. اما آن کار و آن راه به جایی نرسید. متن و شرح آن اقدام چنین بود: 

« … پیشنهاد من به شما و همه ی هم میهنان گرامی اینست که که نامه ی سرگشاده ای به مردم ایران و همه ی انسان های بشر دوست و آزادیخواه جهان بنویسیم و از آنان بخواهیم تا لغو قانون اساسی ضد بشری و ستمگرانه ی حکومت اسلامی (جمهوری اسلامی ایران) را خواستار شوند و آن را امضاء کنند.

از آنجایی که چنین نامه ای باید برپایه مبانی حقوقی و مستند به اصولی از قانون اساسی باشد که صراحتن حاکمیت مردم را نفی می کند، به آقای… زنگ زدم و با ایشان صحبت کردم. ایشان پذیرفت که چنین نامه ای را بنویسد… که او نامه را ننوشت،  ناچار من نامه ی زیر را نوشتم که آن هم به جایی نرسید:

به نام سعادت ملت ایران و به منظور کمک به تأمین صلح جهانی و برای آن که ایران دچار سرنوشتی چون کشور سوریه، لیبی و دیگر کشورهایی که آتش جنگ و برادر کشی در آن ها شعله ور است نشود، در نهایت صلح و آرامش و با نیت انسان دوستی و وطن خواهی، ما امضاء کنندگان این نامه سرگشاده خواهان الغاء کلیت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستیم… نزدیک به چهل سال است که حکومت اسلامی ایران به بهانه ی اختصاص حاکمیت به الله و …»

امروز من بر این باورم که باید همه ی ما صدای خود را به صدای رعد آسای مسیح علی نژاد بیفزاییم و یا دست کم، صدای او را بازتاب دهیم. در این مصاحبه ی کوتاه که از یک بنگاه سخن پراکنی بیگانه پخش شده است، مسیح علی نژاد معنای انقلاب ایران و راه رهایی ملت ایران را بخوبی نشان می دهد. این بانوی مبارزی که از محروم ترین طبقه اجتماعی ایران برخاسته، رساترین صدای حق طلبانه ی ملت ایران در خارج از کشور شده است. او خود را خدمت گزار ملت و جزیی از جنبش رهایی بخش ملت ایران می داند. وظیفه ماست که از هر راهی که می توانیم این صدا و صداهایی از این گونه را تقویت کنیم و انعکاس بدهیم.

مصاحبه ی ستایش انگیز مسیح علی نژاد در یوتیوب:

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.