عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته گیلان: افزایش مستمری‌ بازنشستگان سه ماه به تعویق افتاده است

چهارشنبه, 29ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

bazneshastegan

با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری حداقلی (۴۰۰ هزار تومان) را دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز کمتر از حداقل (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، در این شرایط اقتصادی منصفانه نیست مسئولان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی کنند.

عضو هیات مدیره کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان گیلان از بدقولی مسئولان ارشد سازمان تامین اجتماعی و ناتوانی کانون عالی بازنشستگان در پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد حسین براتی» در این باره گفت: در این سه ماه که از سال جدید گذشته است، مسئولان سازمان تامین اجتماعی مدام وعده افزایش مستمری بازنشستگان را می‌دادند و چندین تاریخ مختلف برای اعمال افزایش اعلام کردند که هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشد.

این فعال جامعه بازنشستگان در گیلان ادامه داد: در نهایت قرار شد مستمری بازنشستگان تا خردادماه پرداخت شود اما این بار هم مدیران تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان خلف وعده کردند.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی تامین کننده نیازهای بازنشستگان خود نیست، افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری حداقلی (۴۰۰ هزار تومان) را دریافت می‌کنند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز کمتر از حداقل (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، در این شرایط اقتصادی منصفانه نیست مسئولان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی کنند.

به گفته براتی قرار بود افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ابتدای فروردین ماه اعمال شود و اردیبهشت نیز تمام معوقه‌ها به مستمری‌بگیران پرداخت ‌شود اما در آخرین روزهای سومین ماه سال هنوز کانون عالی بازنشستگان که باید مدافع حقوق صنفی کارگران بازنشسته باشد نتوانسته است حق قانونی ما را از سازمان تامین اجتماعی بگیرد و تنها نقش سخنگویی سازمان را ایفا می‌کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.