زخم‌هایی که جان می‌ستاند؛ احراز هویت یکی دیگر از کشته‌شدگان اعتراضات آبان

چهارشنبه, 9ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امیر (شاهپور) اوجانی، در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال در شهر پرند واقع در استان تهران، با شلیک گلوله توسط نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی شد. در این مدت تعدادی از بیمارستان‌های دولتی از پذیرش آقای اوجانی به بهانه دستور نهادهای دولتی مبنی بر عدم پذیرش مجروحین اعتراضات اجتناب کرده بودند. در نهایت بیمارستان خصوصی ابن سینا حاضر به پذیرش آقای اوجانی شده بود. امیر اوجانی روز پنج شنبه ۱۹ دی ماه به دلیل بروز عفونت و همچنین آمبولی ریه جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر اوجانی، در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال در شهر پرند واقع در استان تهران، با شلیک گلوله نیروهای امنیتی از ناحیه پا زخمی شد و در تاریخ ۱۹ دی ماه جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع در گفت و گو با گزارشگر هرانا در خصوص نحوه کشته شدن آقای اوجانی گفت: “امیر در جریان اعتراضات آبان ماه در یکی از میدان های اصلی شهر پرند از فاصله نزدیک از ناحیه فوقانی پا مورد اصابت گلوله جنگی ساچمه ای قرار گرفت و استخوان پای او شکسته شد. تا سه الی چهار روز تنها با مراجعه به درمانگاه، محل جراحت را پانسمان می‌کرد چرا که یک پزشک جراح قول جراحی او را داده بود. با گذشت چند روز و وخامت حال عمومی امیر، خانواده او را با آمبولانس به چندین بیمارستان از جمله بیمارستان فیروزگر تهران منتقل کردند، اما تمامی بیمارستان‌ها به دلیل جراحت او با گلوله از پذیرشش اجتناب می‌کردند. تنها می‌گفتند ما دستور داریم که این افراد را پذیرش نکنیم. در نهایت یک بیمارستان خصوصی حاضر پذیر امیر شد که به دلیل عفونت ناشی جراحت پا و همچنین از ساچمه‌هایی که به او شلیک شده بود و آمبولی ریه در نهایت جان خودش را از دست داد”.

به گفته این منبع مطلع از زمان شلیک گلوله تا زمان فوت امیر اوجانی ۴۵ روز گذشته است.

این منبع همچنین تاکید کرد: “ماموران امنیتی با چک کردن دوربین‌های خیابان پس از چند روز او را شناسایی کرده و با مراجعه به منزل وی قصد بازداشتش را داشتند که همسر ایشان از انتقال امیر به بیمارستان و وضعیت بحرانی او خبر داده بود. بعد از آن نیز ماموران با حضور در بیمارستان فضایی امنیتی ایجاد کرده و در ده روز آخر او ممنوع از ملاقات بود”.

به گفته این منبع مطلع علت فوت در گواهی امیر اوجانی، آمبولی ریه عنوان شده است.

امیر اوجانی، ۴۳ ساله، متاهل، پدر چهار فرزند و صاحب یک مغازه ساندویچی در پرند بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.