لغو تحریم بانک ملت توسط دادگاه عالی بریتانیا

پنجشنبه, 30ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

دادگاه عالی بریتانیا، روز چهارشنبه ۲۹ خرداد، تحریمهای اعمال شده علیه بانک ملت ایران را «نامعقول» و «نامناسب» دانست.

دادگاه عالی بریتانیا، تصمیم وزارت خزانه داری این کشور مبنی بر تحریم بانک ملت به اتهام تامین منابع مالی برای برنامه هسته ای ایران را «نامعقول» و «نامناسب» دانست.

خبرگزاری فرانسه به نقل از عالی ترین مراجع قضائی بریتانیا گزارش می دهد که از نظر آنان اعمال این تحریم، «خلاف مقررات و غیرقانونی» بوده است.

وزارت خزانه داری بریتانیا در واکنش به رای دادگاه عالی ضمن اعلام «ناخرسندی» از این تصمیم، تاکید کرد که ضبط دارائی های بانک ملت بر اساس مصوبه «اتحادیه اروپا» انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اما یکی از شرکای بانک ملت، پس از اعلام رای دادگاه، نسبت به لغو تحریمهای اتحادیه اروپا در خصوص بانک ملت ابراز امیدواری کرده است .

به گزارش ار اف ای، یک سخنگوی وزرات دارائی بریتانیا هم اعلام کرد که رای دادگاه عالی بریتانیا بر سایر محدودیتهای مالی اعمال شده علیه ایران تاثیری نخواهد داشت.

ساروش زیوالا، وکیل موسسه شریک بانک ملت در بریتانیا تاکید کرد: «دولت بریتانیا، که از ابتدا قرار دادن نام بانک ملت در فهرست موسسات تحریم شده را به شورای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده بود اکنون موظف است تا به این رای احترام گذاشته و از شورای اتحادیه اروپا بخواهد نسبت به لغو تحریمها علیه این بانک اقدام نماید».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.