تخریب اموال و ضرب و شتم زندانیان؛ عملکرد گارد ویژه زندان رجایی شهر در بند زندانیان سنی مذهب

سه شنبه, 15ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در ادامه بدرفتاری مسئولین زندان رجایی شهر کرج با ساکنین بندی که محل نگهداری زندانیان سنی مذهب با اتهامات امنیتی-سیاسی است، روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه، تعدادی از نیروهای گارد زندان شماری از زندانیان ساکن این بند را مورد ضرب و شتم قرار داده و به شکل خشونت آمیزی وسایل شخصی آنان را تخریب کردند. گفته می‌شود تنش در این بند در پی بی‌احترامی ماموران زندان به زندانیان سنی مذهب در حین بازرسی بدنی ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، تعدادی از زندانیان سنی مذهب محبوس در سالن ۱۱ اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر کرج در حین بازرسی بند توسط نیروهای گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود این اقدام مسئولین زندان در پی بی‌احترامی ماموران زندان به زندانیان سنی مذهب در حین بازرسی بدنی ایجاد شده است.

یک منبع مطلع در گفت و گو با گزارشگر هرانا در خصوص این درگیری گفت: “پیشتر نیز بندها مورد بازرسی قرار می‌گرفت و گارد ویژه در زمان بازرسی اقدام به تصاحب اموال یا خوردن مواد غذایی زندانیان می‌کرد اما از زمان ریاست الله کرم عزیزی این رفتارها افزایش داشته است. در حین این بازرسی‌ها وسایل شخصی زندانیان مفقود و یا شکسته می‌شود و برخی وسایل نیز مصادره و به انبار منتقل می‌شوند”.

گفتنی است، در زمان ریاست الله کرم عزیزی بر این زندان، محدودیت و فشار بر زندانیان افزایش داشته است.

در پی بروز درگیری صبح روز یکشنبه، تلفن‌های سالن ۱۱ به دستور رئیس زندان قطع شده و زندانیان امکان تماس با خانواده‌های خود را نداشتند.

این نخستین‌بار نیست که این‌گونه حملات به بند زندانیان اهل سنت صورت می‌گیرد. در شهریورماه امسال نیز تعدادی از زندانیان سنی مذهب محبوس در سالن ۳۶ اندرزگاه ۱۰ زندان رجایی شهر کرج توسط نیروهای گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به سلول های انفرادی منتقل شدند. در مردادماه ۹۷ و در سالیان گذشته نیز زندانیان این سالن بارها مورد حمله و بازرسی توام با خشونت و تخریب وسایل شخصی قرار گرفته‌اند. هرانا در اسفندماه سال گذشته نیز، گزارشی از حمله گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج به زندانیان اهل سنت خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.