گزارشی از آخرین وضعیت طاها ثالثی در زندان عادل آباد شیراز

سه شنبه, 15ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – طاها ثالثی شهروند ساکن شیراز، از تاریخ ۶ بهمن ماه در زندان عادل آباد شیراز بسر می‌برد. آقای ثالثی پیشتر در سال ۹۷ از بابت اتهامات مختلف به ۵ سال و شش ماه حبس محکوم شده بود. از این میزان در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس تعزیری در خصوص آقای ثالثی قابل اجرا بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طاها ثالثی شهروند ساکن شیراز، از تاریخ ۶ بهمن ماه در زندان عادل آباد شیراز بسر می‌برد.

طاها ثالثی پیشتر سابقه بازداشت و محکومیت دارد. وی در سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۳ ماه یک روز حبس شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو میلیون تومان جزای تبدیل شد.

آقای ثالثی سال ۹۷ مجددا توسط نیروهای اطلاعات سپاه شیراز بازداشت و در دادگاه انقلاب این شهر به اتهامات «توهین به مقدسات» به یک سال حبس، از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و نیم حبس و از بابت اتهام «توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی» به ۳ سال حبس و مجموعا به ۵ سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

از این میزان در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۳ سال حبس تعزیری در خصوص آقای ثالثی قابل اجرا بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.