حکم زندان یک فعال محیط زیست کُرد از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال افزایش یافت

چهارشنبه, 16ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

چیا محمد، شهروند ساکن سنندج و فعال محیط زیست

چیا محمد، شهروند ساکن سنندج و فعال محیط زیست

حکم پنج سال زندان «چیا محمدی»، شهروند ساکن سنندج و فعال محیط زیست که پیشتر از سوی دادگاه انقلاب صادر شده بود، در دادگاه تجدید نظر به شش سال افزایش یافت.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های حقوق بشری، حکم این فعال محیط زیست که پیشتر توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهاماتی همچون «ارتباط با احزاب کُرد اپوزیسیون»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «نشر اکاذیب» صادر شده بود، روز دوشنبه ۱۴ بهمن از سوی شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر استان کردستان به ۶ سال افزایش یافت.

برای صدای آمریکا مشخص نیست این شهروند ساکن سنندج، با کدام یک از احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی ایران در ارتباط بوده است.

بنا بر اخبار منتشر شده، این فعال زیست محیط پیش از این در پرونده‌ دیگری با شکایت اداره اطلاعات استان کردستان از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به شعبه دوم بازپرسی احضار و با سپردن وثیقه به طور موقت و تا پایان محاکمه آزاد اما تا به این لحظه جلسه دادگاه او در رابطه با این پرونده برگزار نشده است.

چیا محمدی در تاریخ ۴ اسفند ۹۷ بازداشت و پس از ۶ ماه بازداشت در سلول‌های انفرادی نهایتاً با سپردن وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا پایان محاکمه آزاد شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی صدای آمریکا این اولین بار نیست که یک شهروند کُرد، بازداشت و به احکام سنگین مانند زندان‌های طولانی مدت محکوم می‌شود، پیش از این تحسین دادرس شهروند ساکن شهرستان مریوان از سوی دادگاه تجدید نظر استان کردستان از بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به ۶ سال محکوم شده است.

وزارت خارجه آمریکا بارها و در موارد مختلف برخوردهای خشونت آمیز و سرکوب گسترده معترضان، و نیز نقض مکرر و مداوم حقوق شهروندان ایران، از جمله اقلیت‌های قومی و مذهبی، توسط رژیم حاکم بر آن کشور را محکوم کرده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.