آمریکا تهدید جمهوری اسلامی علیه روزنامه‌نگاران ایرانی مقیم خارج را محکوم کرد

جمعه, 18ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

وزارت خارجه آمریکا در واشینگتن

وزارت خارجه آمریکا در واشینگتن

معاون وزیرخارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن «آزار و تهدید مقامات رژیم ایران» علیه روزنامه‌نگاران ایرانی مقیم خارج را محکوم کرد.

رابرت دسترو با انتشار توئیتی گفت: «ما در کنار مردم ایران برای دستیابی به حق آزادی اطلاعات و همچنین روزنامه‌نگاران مستقلی که برای آگاه کردن جامعه تلاش می‌کنند، ایستاده‌ایم.»

تاکنون گزارش‌های متعددی از تهدید و آزار روزنامه‌نگاران رسانه‌های فارسی‌زبان در خارج یا خانواده‌های آنها در ایران منتشر شده که با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شده است. همچنین اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی است افرادی که خود را خبرنگار معرفی کرده‌اند سعی دارند با تماس با روزنامه‌نگاران ایرانی یا ایرانی‌تبار مقیم خارج به اطلاعات شخصی و رمزهای عبور آنها دست پیدا کنند.

 
Assistant Secretary Robert A. Destro @DRL_AS
 

The U.S. condemns the harassment and threats that Persian-language reporters are receiving from Iranian regime officials while working abroad. We stand with the Iranian people in their right to freedom of information and with independent journalists fighting to inform the public.

۵۵ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در این باره با ذکر چندین مورد می‌نویسد سه شرکت امنیت سایبری در ردیابی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که چنین تلاشی برای به دام انداختن روزنامه‌نگاران ایرانی، با حکومت جمهوری اسلامی مرتبط است.

آخرین گزارش سازمان گزارشگران بدون که فروردین‌ماه منتشر شد، می‌گوید ایران از لحاظ رتبه‌بندی آزادی رسانه‌ها در ۱۸۰ کشور جهان با شش رده تنزل نسبت به سال ۲۰۱۸، به جایگاه ۱۷۰ سقوط کرده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.