آمریکا تایید حکم زندان برای سه معترض به حجاب اجباری را محکوم کرد

شنبه, 19ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

از راست مژگان کشاورز، منیره عربشاهی و یاسمن آریانی

مورگن اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز جمعه ۱۸ بهمن تایید احکام زندان برای سه زن معترض به حجاب اجباری در یک دادگاه تجدید نظر ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است، ما اقدام حکومت ایران جهت تایید احکام مژگان کشاورز، یاسمن آریانی، و منیره عربشاهی برای یک دهه دیگر حبس در زندان بدنام قرچک به خاطر اعتراض به قوانین حجاب اجباری را محکوم می‌کنیم.

مورگن تصریح کرده است که هیچ فردی نمی‌بایست مجبور به پوشیدن یا نپوشیدن پوشش دینی باشد.

Morgan Ortagus

@statedeptspox

We condemn the Iranian regime for harshly re-sentencing Mojgan Keshavarz, Yasaman Aryani, and Monireh Arabshahi to another decade in the notorious Qarchak Prison for defying mandatory hijab laws. Nobody should be forced to wear – or not wear – religious attire.

مشاهده عکس در توییتر
۱٬۰۴۳ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، سه زن معترض به حجاب اجباری، در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران جمعاً به بیش از ۳۱ سال زندان محکوم شدند.

بر اساس این حکم که امیر رئیسیان، وکیل این زنان، روز چهارشنبه،‌ ۱۶ بهمن، منتشر کرد یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی هر یک به ۹ سال و هفت ماه، و مژگان کشاورز به دوازده سال و هفت ماه زندان محکوم شدند، که بنا بر قانون تجمیع احکام، برای هر یک از این افراد حکم پنج سال و نیم زندان قابل‌ اجراست.

اتهام این سه زن «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی»، «تشویق و فراهم‌ نمودن موجبات فساد و فحشا از طریق بی‌حجابی» و «تبلیغ علیه نظام» اعلام شده است.

آقای رئیسیان درباره روند برگزاری دادگاه تجدیدنظر این زنان معترض گفته است این دادگاه «به علت مصادف شدن با تعطیلی مربوط به مراسم تشییع، برگزار نشد و بدون جلسه حکم صادر شد».

منابع: توییتر و رادیو فردا

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.