عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ پویا پورمند و وحید حسنی به زندان تهران بزرگ منتقل شدند

سه شنبه, 22ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پویا پورمند و وحید حسنی، دو زندانی سیاسی حدود ده روز پیش از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شدند. آنها هم اکنون برخلاف اصل تفکیک جرائم در سالن ۱۰ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ که با عنوان بند متادون شناخته می‌شود، بسر می‌برند. این شهروندان در حال تحمل محکومیت ۳ ساله حبس خود هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پویا پورمند و وحید حسنی زندانیان سیاسی حدود ده روز پیش از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

این شهروندان هم اکنون برخلاف اصل تفکیک جرائم در سالن ۱۰ تیپ ۵ زندان تهران بزرگ که با عنوان بند متادون شناخته می‌شود، بسر می‌برند.

پویا پورمند و وحید حسنی در سال ۹۳ به دلیل فعالیت در شبکه‌های مجازی توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین توسط محمد نصیرپور تفهیم اتهام شدند. آنها مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

این افراد فروردین ماه امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شدند. دادگاه نهایتا هر یک از آنها را از بابت اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

دادگاه در خصوص این حکم به یادداشت‌های این افراد در صفحات شخصی‌شان در فیسبوک استناد کرده بود.

حکم صادره علیه این افراد نهایتا در دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “توهین به رهبری” در خصوص این افراد قابل اجرا خواهد بود.

پویا پورمند و وحید حسنی هر دو متولد سال ۱۳۶۷ هستند. آنها در آذرماه ۱۳۹۸ بازداشت و جهت تحمل حبس به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شده بودند.

هرانا پیشتر در گزارشی به شرح آخرین وضعیت این دو زندانی سیاسی در زندان اوین پرداخته بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت و شرایط زندگی در زندان تهران بزرگ، خصوصا بند متادون این زندان به گزارش “از بند زامبی ها تا اسکان در توالت؛ شرحی از شرایط غیرانسانی و مشکلات زندانیان در زندان تهران بزرگ” مراجعه کنید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.