رضا سیگارچی، درویش زندانی به بیمارستان منتقل شد

چهارشنبه, 23ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رضا سیگارچی، درویش گنابادی زندانی، شب دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در پی وخامت حال و افزایش فشار خون از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان لقمان اعزام شد. آقای سیگارچی به بیماری قلبی مبتلا بوده و پیشتر چندین بار دچار سکته قلبی شده است. او مهرماه سال گذشته و همچنین طی ماه‌های اخیر تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب دوشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، رضا سیگارچی، درویش گنابادی زندانی در زندان قزلحصار کرج در پی وخامت حال و افزایش فشار خون به بیمارستان لقمان اعزام شد.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با گزارشگر هرانا در خصوص آخرین وضعیت آقای سیگارچی گفت: “شب دوشنبه در پی افزایش فشار خون ایشان به ۲۰، او را به بیمارستان لقمان اعزام کردند اما تاکنون هیچ تلاشی جهت بهبود وی انجام نشده و مسئولان بیمارستان نیز پاسخگوی خانواده او نیستند”.

علیرغم وخامت وضعیت و فشار خون بالای آقای سیگارچی از انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه ممانعت به عمل می‌آورند، این درویش گنابادی زندانی از شب گذشته در اورژانس بیمارستان بسر می‌برد.

آقای سیگارچی مهرماه سال گذشته و همچنین طی ماه‌های اخیر مجددا تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفته است. این شهروند زندانی از بیماری قلبی رنج می‌برد و پیشتر چندین بار نیز دچار سکته قلبی شده بود.

رضا سیگارچی پیشتر در زمستان ۹۶ در جریان حوادث گلستان هفتم بازداشت و تابستان سال گذشته توسط دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و رسانه‌ای و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد.

دراویش گنابادی به خصوص در سالهای اخیر فشار کم سابقه‌ای را از سوی دستگاه حاکمه تجربه می‌کنند. این فشارها به خصوص پس از واقعه “گلستان هفتم” شکل بیرونی و مشخص تری به خود گرفت.

گلستان هفتم به مجموعه وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال ۹۶ با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد و در جریان آن صدها درویش بازداشت و سپس به احکام شلاق، حبس و اعدام محکوم شدند.

لازم به یادآوری است که در تاریخ ۱۰ آبان‌ماه ۹۷ هرانا در گزارشی جامع ضمن بررسی واقعه گلستان هفتم، هویت ۳۸۲ تن از دستگیر شدگان را منتشر کرده بود. بر اساس اطلاعات قابل دستیابی ۲۰۲ تن از این دراویش گنابادی توسط دادگاه انقلاب تهران جمعاً به ۱ اعدام، ۱۰۸۰ سال و ۲ ماه حبس تعزیری، ۵۹۹۵ ضربه شلاق، ۴۶ سال ممنوع‌الخروجی، ۱۱۴ سال تبعید و ۷۲ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شدند، از سرنوشت و جزئیات پرونده ۱۸۰ تن دیگر کماکان اطلاعی در دست نیست.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.