محکومیت سه معترض کرمانشاهی به یک تا ۱۰ سال حبس تعزیری

شنبه, 26ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

وب‌سایت حقوق بشر در ایران از صدور حکم ۱۷ سال و شش ماه حبس تعزیری برای سه تن از شهروندان کرمانشاه که در اعتراضات آبان‌ ماه در این استان بازداشت شده بودند، خبر داد.

در گزارش روز پنجشنبه ۲۴ بهمن این وب‌سایت آمده که شعبه سوم دادگاه انقلاب کرمانشاه، خلیل اسدی بوژانی، صحبت امیدی و مهدی ابدالی را به اتهام «عضویت در گروه معاند نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق حضور در تجمعات غیرقانونی» به حبس محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، خلیل اسدی بوژانی به تحمل شش سال و شش ماه حبس تعزیری, صحبت‌الله امیدی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و مهدی ابدالی نیز به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دادگاه همچنین از جنبه اتهام «اجتماع و تبانی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی»، برای محی‌الدین اصغری، از دیگر بازداشت‌شدگان آبان‌ماه در کرمانشاه، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر کرد.

کرمانشاه از جمله مناطقی است که در آبان‌ ماه سال جاری، صحنه شدیدترین اعتراضات بود و برخوردهای پلیس و نیروهای امنیتی نیز با معترضان بسیار خشونت‌آمیز گزارش شده است.

با آن که خبرگزاری رویترز، شمار کشته‌شدگان آبان در ایران را دست‌کم ۱۵۰۰ نفر اعلام کرده، مقام‌های جمهوری اسلامی تنها این آمار را تکذیب می‌کنند، اما آماری ارائه نمی‌دهند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.