خانواده بنی‌یعقوب هیچ خبری از وضعیت جسمانی ژیلا بنی‌یعقوب ندارند

جمعه, 31ام خرداد, 1392
اندازه قلم متن

bani-yaghub

بی‌خبری خانواده بنی‌یعقوب از وضعیت جسمانی این زندانی، محکومیت سعید مدنی به شش سال حبس، ادامه اعتصاب غذای آرش صادقی و بی‌خبری از برادران کردپور اهم نمونه‌های نقض حقوق بشر در هفته گذشته هستند.

ژیلا بنی‌یعقوب روزنامه‌نگار زندانی روز چهارشنبه ۲۹ خرداد به دلیل ضربه‌ای که به سرش خورده به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شده و پس از دو تا سه ساعت درمان سرپایی به زندان منتقل شده است.

ترانه بنی‌یعقوب خواهر او به دویچه‌وله می‌گوید که خانواده آنها از طریق سایت کلمه که این خبر را منتشر کرده بود در جریان قرار گرفتند و هیچ اطلاعی از زندان به آنها داده نشده است.

بعد از این خبر، خانواده بنی‌یعقوب به بیمارستان شهدای تجریش می‌روند. در آنجا تنها به آنها گفته می‌شود که چنین شخصی با این مشخصات از زندان اوین به بیمارستان آورده و پس از یکی دو ساعت مجددا به زندان منتقل شده است.

ترانه بنی‌یعقوب می‌گوید مسئولان بیمارستان از دادن هرگونه اطلاعاتی به خانواده آنها خودداری کرده‌اند و گفته‌اند اجازه ندارند اطلاعات زندانی را منتقل کنند. حتی به این پرسش نیز پاسخ نداده‌اند که آیا درست است که پزشکان دستور بستری شدن داده بودند اما مسئولان زندان اجازه نداده‌اند؟

ژیلا بنی‌یعقوب به یک سال ونیم حبس و ۲۰ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری محکوم شده است.

ترانه بنی‌یعقوب می‌گوید: «فقط گفتند ایشان را آوردند و یکی دو ساعت بعد او را برگرداندند. من خیلی اصرار کردم که لااقل بگویید سی تی اسکن شده یا نه، یکی از مسئولان پذیرش – نه دکترها- گفت بله سی تی اسکن شده ولی من پرونده را ندیدم و واقعا مطمئن نیستم که این سی‌تی‌اسکن هم شده باشد.»

خانواده بنی‌یعقوب روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد به زندان اوین مراجعه می‌کنند اما بخش مراجعان و دادسرای اوین تعطیل بوده و از آنجا که دادسرا هم روزهای پنج‌شنبه تعطیل است، هیچ راهی برای پیگیری وضعیت ژیلا بنی‌یعقوب تا روز شنبه نیست.

ترانه بنی‌یعقوب می‌گوید: «بند زنان الان مدت‌های طولانی است که تلفن ندارد یعنی از یک سال پیش که ژیلا زندان بوده یک بار هم از آنجا با ما تماس تلفنی نداشته. الان تنها چیزی که می‌تواند نگرانی ما را رفع کند، این است که اجازه دهند تلفن بزند و ما صدایش را بشنویم. اگر هم ملاقات نمی‌دهند اقلا بگذارند تلفن بزند».

بهمن احمدی امویی همسر ژیلا بنی‌یعقوب در زندان رجایی‌شهر زندانی است و خانواده بنی‌یعقوب نگران آن هستند که خبر ناکامل و همراه با شایعه به او برسد و این روزنامه‌نگار زندانی را دچار بحران روحی و جسمی کند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.