خامنه ای: انتخابات جهاد عمومی است

چهارشنبه, 30ام بهمن, 1398
اندازه قلم متن

رهبر ایران انتخابات را “جهاد عمومی” نامید و از مردم خواست “در انتخاب نمایندگان، بسیار مراقبت کنند” چرا که برخی نمایندگان مجلس “نوکر و کُلفت آمریکا و دشمنان ایران” شده‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود به ضرورت تشکیل “مجلسی قوی” اشاره کرد که “در مقابل توطئه‌های دشمن، با وضع قوانین لازم، با هدایت دولت‌ها به سمت مطلوب، بتواند کشور را مصونیت ببخشد”.

او دوباره تاکید کرد که “با ملاحظه‌ همه‌ جوانب” شرکت در انتخابات “صرفا یک وظیفه‌ی ملی و انقلابی نیست؛ وظیفه‌ شرعی است”.

رهبر ایران رای دادن را “جشن ملی” و “حق مدنی” نامید و گفت آمریکایی‌ها “می‌خواهند بین نظام اسلامی و بین مردم فاصله بیندازند” اما اقبال مردم “آبروی نظام اسلامی” است.

آیت‌الله خامنه‌ای درباره نامزدهای انتخابات مجلس گفت: “مردم باید در انتخاب نمایندگان، بسیار مراقبت کنند زیرا ما در همین دوره انقلاب، نمایندگانی در مجلس داشتیم که اکنون نوکر و کُلفت امریکا و دشمنان ایران هستند”.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورا و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان روز دوم اسفند برگزار می‌شود. شورای نگهبان در جریان گزینش داوطلبان نامزدی در این انتخابات، ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس فعلی را رد صلاحیت کرد.

رهبر ایران در این سخنرانی به شدت به آمریکا انتقاد کرد و مقام‌های دولت این کشور را “احمق‌های درجه‌ یک” نامید که پس از کشته شدن فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران “منفعل شدند”.

او درباره کشته شدن قاسم سلیمانی افزوده: “در یکی از کشورها هزار مجلس به یاد شهید سلیمانی برگزار شد که این واقعیت‌های شوق‌انگیز نشانه عمق راهبردی نظام اسلامی است”.

آقای خامنه‌ای همچنین به انتقاد از وضعیت اقتصادی و اجتماعی آمریکا پرداخت و گفت: “امروز آمریکا با ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی، مقروض‌ترین دولت‌های دنیا است و اختلاف طبقاتی در این کشور، وحشتناک و از همیشه بیشتر است”.

“همچنانکه شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، تلاش برای آرایش ظاهر آمریکا و شکوه و جلال آن هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد”.

رهبر ایران ضمن اشاره به “ده‌ها پایگاه نظامی” آمریکا در اطراف ایران، گفت “اگر روزی مسئله‌ای پیش بیاید، این پایگاه‌ها نه به درد آمریکا خواهد خورد نه به درد آن‌ها که پولشان را به آمریکا می‌دهند و چشم امید به آن دارند، چرا که استکبار آمریکایی در حال فرو ریختن است”.

به دنبال رد صلاحیت کسترده داوطلبان نامزدی، حسن روحانی رئیس جمهور ایران از رقابتی نبودن این انتخابات اظهار نگرانی کرد.

به گفته شورای نگهبان مهم‌ترین دلایل رد صلاحیت‌ نمایندگان فعلی و سابق مجلس “مفاسد اقتصادی، مفاسد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت” بوده است.

در عین حال گزارش‌هایی منتشر شده که نامزدهای انتخابات با پرداخت مبالغی هنگفت از شورای نگهبان تائید صلاحیت گرفته‌اند و حتی گفته شد چند نفر در این ارتباط بازداشت شده‌اند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.