دادستان کل آرژانتین: هاشمی رفسنجانی دستور بمبگذاری ١٩٩۴ را صادر کرده است

شنبه, 1ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

دادستان کل آرژانتین علیه هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری سابق ایران و دستیارانش به اتهام صدور دستور بمب گذاری سال ١٩٩۴در یک مرکز فرهنگی جامعه یهودیان در شهر بوئنوس آیرس، اعلام جرم کرده است. ٨۵ نفردر این بمب گذاری جان خود را از دست دادند و عده ای حدود ٣٠٠ نفر مجروح شدند.

آلبرتو نیسمن رئیس دادستانی آرژانتین گفت مأمورین تحقیقات آرژانتین به این نتیجه رسیده اند که رهبری ارشد رژیم ایران در سال ١٩٩٣ تصمیم به بمب گذاری در این انجمن یهودیان را گرفته و به گروه ستیزه جوی حزب الله مستقر در لبنان دستور اجرای آن را داده است.

ایران و حزب الله بارها هرگونه دست داشتن در بمب گذاری بوینوس آیرس را تکذیب کرده اند. هنوز حکم محکومیت برای هیچ کس در ارتباط با این حمله که یکی از شدیدترین حملات تروریستی در تاریخ آرژانتین است، صادر نشده است.

دادستان آرژانتین در ارتباط با این پرونده علیه هفت نفر از مقامات ارشد ایران از جمله آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت رژیم ایران، علی ولایتی وزیر امور خارجه، و علی فلاحیان وزیر اطلاعات در دولت وی، و نیز دو فرمانده سپاه پاسداران، و دو دیپلومات، اعلام جرم کرده اند. دادستانان همچنین علیه “عماد فیض مقنیه” مقام ارشد سابق حزب الله، اعلام جرم کرده اند.

تصمیم صدور حکم توقیف بین المللی برای مقامات رژیم تهران به عهده “رودولفو کانیکوبا کورال” قاضی فدرال آرژانتین است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.