نامه خانواده برخی کشته‌شدگان هواپیمای اوکراین برای بازگرداندن جعبه سیاه

یکشنبه, 4ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

اعضای خانواده تعدادی از کشته‌شدگان هواپیمای منهدم‌شده اوکراین در نامه‌ای از سازمان بین‌المللی هوانوردی، دیوان بین‌المللی دادگستری و کشورهای دخیل در این پرونده خواسته‌اند برای تن دادن ایران به همکاری در تحقیق و تحویل جعبه سیاه هواپیما اقدام کنند.

در این نامه که جمعه دوم اسفندماه برای جمع‌آوری امضای عمومی منتشر شده است ۲۶ نفر از اعضای خانواده کشته‌شدگان همچنین خواستار اتخاذ سیاست‌هایی از سوی سران پنج کشور بریتانیا،‌ کانادا، سوئد،‌ اوکراین،‌ آلمان و افغانستان برای رسیدگی به آن‌چه که «جنایت بین‌المللی» می‌دانند، شده‌اند.

آن‌ها در بخشی از این نامه نوشته‌اند: «جان شیرین عزیزان ما از کف رفت، اما ماجرا نه به عذرخواهی ختم شد نه به معرفی خاطیان نه به استعفای آمران و فرماندهان نه به روندی که مسئولین جنایت را بازخواست کند.»

امضاکنندگان همچنین به پنهان‌کاری مقام‌ها، فشار امنیتی به خانواده‌ها،‌ خودداری از تحویل جسد کشته‌شدگان،‌ و عدم همکاری در مراحل تحقیق اشاره کرده‌اند.

در قسمتی از این نامه با اشاره به همکاری نکردن مقام‌های ایران در تحویل جعبه سیاه نوشته شده است: «در این بازی نیز همگی با هم هم‌دستند. با جان انسان‌ها بازی می‌کنند خون عاشقان زندگی را بی‌رحمانه می‌ریزند و سپس خنده‌زنان بعد از ارتکاب قتل به راه خود می‌روند.»

تا لحظه انتشار این خبر بیش از ۲۷ هزار نفر این نامه را امضا کرده‌اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.