انتقال دستکم ۲ زندانی جهت اجرای حکم اعدام در زندان ارومیه

شنبه, 10ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه ۱۰ اسفندماه دستکم ۲ زندانی در زندان ارومیه که پیشتر در دو پرونده جداگانه از بابت اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده بودند، جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شدند. این دو زندانی حدود ۶۰ و ۷۰ سال سن دارند و از حدود ۶ سال پیش در زندان بسر می‌برد. احتمال افزایش تعداد منتقل شدگان کماکان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۸، دستکم ۲ زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول های انفرادی زندان ارومیه منتقل شدند.

هویت این دو زندانی “حسین کچ نانلو (کچنانلو)، ۶۰ ساله از بند ۳-۴ و عبدالله محمدزاده، ۷۰ ساله، از بند سلامت ۱ زندان ارومیه” توسط هرانا احراز شده است.

این زندانیان حدود ۶ سال پیش در پرونده‌های جداگانه از بابت اتهام “قتل” بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.

گفته می‌شود به خانواده آنها ملاقات آخر داده شده است و در صورت عدم جلب رضایت و یا اخذ مهلت از اولیای دم احتمال می‌رود که طی روزهای آتی حکم اعدام این زندانیان اجرا شود.

احتمال دارد بر تعداد منتقل شدگان افزوده شود و هرانا کماکان در حال بررسی این موضوع است.

بنا بر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دوره یکساله (اول ژانویه ۲۰۱۹ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹) دستکم ۲۴۸ شهروند اعدام شدند و ۱۰۸ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۱۳ حکم اعدام که در ملا عام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۵ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.