درخواست تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی برای تحقیق در مورد قتلهای مرموز در زندانها

دوشنبه, 3ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

zendan
طی سالهای متمادی هر از چند گاهی خبر از مرگ های مشکوک زندانیان سیاسی ، فعالین کارگری، وبلاگ نویسان و سایر فعالین زندانی در زندانهای ایران انتشار می یابد.
اکثر این زندانیان سیاسی پس از دستگیری به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات منتقل می شوند و گاها ماه ها تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته و در اثر این شکنجه های سیستماتیک و غیر انسانی یا به قتل رسانده می شوند و یا دچار بیماریهای حاد جسمی و مزمن می شوند .در طی این مدت بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان آنها می شوند و عملا آنها را به سوی مرگ تدریجی و زجر کش شدن سوق میدهند .

متاسفانه تا به حال تعدادی از زندانیان سیاسی ،فعالین کارگری ، وبلاگ نویسان ،فعالین دانشجویی و سایر فعالین در اثر این سیاستهای ضد بشری وزارت اطلاعات به قتل رسانده شده اند. اسامی بعضی از کسانی که تا به حال جان خود را از دست داده اند عبارتند از: اکبر محمدی، ولی الله فیض مهدوی، امیر حسین حشمت ساران، محسن دکمه چی، منصور رادپور، هدی صابر، امید رضا میر صیافی، علیرضا کرمی خیر آبادی و آخرین آنها افشین اسانلو می باشد.

بعضی از آنها علیرغم بیماری حاد و نیاز مبرم به درمانهای پزشکی اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان آنها می شوند و این مسئله را تا زمانی ادامه می دهد که مطمئن شوند زندانی سیاسی در مراحل آخر حیات خود بسر می برد و در آخرین لحظات حیاتش او را به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل می کنند که نهایتا به مرگ مشکوک زندانی منتهی می شود.این یکی از شیوه های حذف فیزیکی زندانیان سیاسی توسط وزارت اطلاعات می باشد.

بازجویان وزارت اطلاعات دستور دهنده اصلی حذف فیزیکی زندانیان سیاسی ، فعالین دانشجویی ،فعالین کارگری ، وبلاگ نویسان و سایر فعالین در زندانها می باشند.دستورات آنها با همکاری کامل قوه قضاییه و سازمان زندانها صورت می گیرد همچنانکه در مراجعات خانواده های زندانیان سیاسی به دادستانی انقلاب تهران به آنها گفته می شود که کارشناس (بازجوی) او موافق انتقال وی به بیمارستان نمی باشد.

در حال حاضر چندین نفر از زندانیان سیاسی در شرایط حاد جسمی بسر می برند و ماه ها است که بدون درمان در این شرایط نگهداری می شوند اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع انتقال آنها به بیمارستانهای خارج از زندان است.از جمله آنها: کشیش بهنام ایرانی ومحمدرضا پوشجری در زندان ندامتگاه کرج، حبیب الله ریگی شورکی در زندان مرکزی زاهدان، ارژنگ داودی در زندان مرکزی بندرعباس،علی معزی،سید محمد سیف زاده، محمد بنا زاده امیرخیزی از زندان گوهردشت کرج، محسن دانشپور مقدم از بند ۳۵۰ اوین ،کبری بنازاده امیر خیزی، فرح واضحان، مطهره بهرامی از بند زنان زندان اوین و سایر زندانیان در زندانهای مختلف ایران.

از آنجایی که در تمامی مرگ های مشکوک زندانیان سیاسی فوق الذکر علیرغم درخواستهای مکرر خانواده زندانیان سیاسی و پیگیری مستمر آنها که با تهدید به بازداشت پاسخ داده شده و همچنین درخواستهای سازمانهای حقوق بشری بین المللی از رژیم ولی فقیه نه تنها تا به حال هیچگونه اقدامی برای متوقف کردن مرگهای مرموز صورت نگرفته است بلکه همچنان ادامه دارد.

لذا برای متوقف نمودن قتل زندانیان سیاسی ، فعالین کارگری، وبلاگ نویسان و سایر فعالین از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار تشکیل یک کمیته حقیقه یاب بین المللی جهت تحقیق و مشخص نمودن آمرین وعاملین این مرگ های مشکوک هستیم.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مرگ مشکوک تعدادی از زندانیان سیاسی، فعالین کارگری، وبلاگ نویسان و سایر فعالین در زندانهای ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار تشکیل و اعزام یک کمیته حقیقت یاب بین المللی به ایران جهت تحقیق و شناسایی و معرفی آمرین و عاملین به محاکم بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲ تیر ۱۳۹۲ برابر با ۲۳ ژوئن ۲۰۱۳


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.