سازمان جهانی بهداشت: کمبود لوازم حفاظتی در برابر کرونا در ایران بسیار بیشتر از دیگر کشورهاست

چهارشنبه, 14ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

تدروس ادهانون، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت

تدروس ادهانون، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید کشورهای جهان در حال حاضر با کمبود ماسک و دیگر لوازم بهداشتی حفاظتی در مقابل ویروس کرونا مواجه هستند و این کمبود در ایران بسیار بیشتر است.

تدروس ادهانون، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند گفت: «ما نمی‌توانیم بدون محافظت از کارمندان حوزه بهداشت، ویروس کرونا را مهار کنیم».

او افزود: تولیدات به سرعت جذب بازار می‌شوند و قیمت ماسک شش برابر شده و قیمت دستگاه‌های تنفسی سه برابر و قیمت روپوش‌های پزشکی دو برابر شده است.

آقای ادهانون می‌گوید تولید اقلام پزشکی محافظت از ویروس کرونا باید ۴۰ درصد افزایش یابد و از دولت‌ها خواسته شده که مشوق‌هایی برای تولیدکننده‌های این لوازم ارائه دهند.

او همچنین به وضعیت ایران اشاره کرد و گفت شمار مبتلایان به کرونا در ایران مانند کره جنوبی در حال افزایش است و وضعیت به‌جای بهتر شدن، رو به وخامت می‌رود.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت، روز سه‌شنبه شمار مبتلایان جدید قطعی به کرونا در ایران را ۸۳۵ نفر و شمار قربانیان این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱ تن اعلام کرد.

به این ترتیب، بر اساس آمارهای رسمی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۲۳۳۶ نفر و شمار قربانیان آن به ۷۷ نفر رسید.

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی شمار کل مبتلایان در جهان به بیش از ۹۲ هزار نفر و شمار قربانیان به سه هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.

ادهانون گفته است پزشکان و پرستاران ایران با کمبود دستگاه‌های تنفسی و تهویه هوا مواجه هستند و این کمبود نسبت به دیگر کشورها بیشتر است.

او همچنین گفت به طور متوسط ۳.۴ درصد از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که شمار تلفات آنفولانزای موسمی حدود یک درصد است: «با این حال، میزان شیوع کرونا از آنفولانزا کندتر است، اگرچه میزان تلفات آن بیشتر است. این بیماری می‌تواند مهار شود».

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ در ماه ژوئیه گفته است با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک صحبت کرده و هنوز زود است که درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود.

منابع: خبرگزاری آلمان، رویترز، ایرنا/ ف.ق/ ک.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.