هادی حکیم شفایی مجددا به حبس محکوم شد

چهارشنبه, 14ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – هادی حکیم شفایی، زندانی سیاسی سابق و عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران خراسان شمالی توسط دادگاه انقلاب بجنورد به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای حکیم شفایی اخیرا نیز توسط دادگاه کیفری بجنورد به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هادی حکیم شفایی، زندانی سیاسی سابق و عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران خراسان شمالی توسط دادگاه انقلاب بجنورد به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس این حکم آقای حکیم شفایی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به شش ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شده است.

وی در تاریخ ۳ اسفندماه نیز براساس حکمی که توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد به ریاست قاضی سیدمصطفی هاشمی صادر شده بود، از بابت اتهام “انتشار اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه ای به قصد تشویش اذهان عمومی” به ۲ سال حبس و ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی و در خصوص اتهام “ترغیب و تشویق و تحریک افراد جهت اعمال خشونت آمیز” به ۱ سال حبس و ۵ میلیون ریال جزای نقدی و در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۵ میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم شده بود.

از بابت حکم قبلی با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس و ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی از بابت اتهام “انتشار اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی” در خصوص ایشان قابل اجرا خواهد بود.

دادگاه در خصوص این اتهامات برای آقای حکیم شفایی به مواردی ازجمله “بیان واژه انتصابات به جای انتخابات، تشویق مخاطبان خود به حضور در تجمعات غیرقانونی، تشویق مردم به مقاومت در برابر نظام و عدم سکوت، درج عباراتی نظیر (من هم ۵ دی می‌آیم)” و دعوت از مردم جهت حضور در مراسم چهلم جان باختگان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” بر اساس گزارشات سازمان اطلاعات سپاه و پلیس امنیت اشاره کرده بود.

این شهروند در تاریخ ۲۷ آذرماه امسال از طریق ابلاغیه‌ای جهت ادای توضیحات به شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد به ریاست حمیدرضا بهزادنسب احضار و پس از تفهیم اتهام با تودیع قرار کفالت آزاد شد. آقای شفایی چند روز بعد در تاریخ ۱۳ دیماه توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل بازداشت و پس از ده روز از زندان بروجرد آزاد شده بود.

پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفته بود: “مدتی پیش ماموران اطلاعات سپاه با حضور در منزل آقای حکیم شفایی، خانه را بازرسی کرده و تعدادی از لوازم شخصی وی را با خود بردند. چندی بعد ایشان طی ابلاغیه‌ای به دادسرا احضار شده بودند”.

هادی حکیم شفایی به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر اکاذیب و تشویق و تهدید مردم به خشونت علیه ماموران” متهم شده است.

لازم به ذکر است که آقای حکیم شفایی در سال ۸۹ نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه یک سال زندان را دارد.

هادی حکیم شفایی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی بجنورد به سه سال حبس تعزیری از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” محکوم شده بود. این حکم توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی به ریاست قاضی پیرگزی به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.