رکوردشکنی کرونا؛ ۱۲۸۹ نفر در یک روز مبتلا شدند

شنبه, 24ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

خامنه ای و برخی فرماندهان سپاه موضوع «ترور بیولوژیک» را به عنوان توجیه گسترش کرونا در ایران مطرح کرده‌اند

در یک روز گذشته، رکورد ابتلا به کرونا در ایران شکسته و ۱۲۸۹ مورد جدید بیماری کووید-۱۹ در ایران ثبت شد.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران که به‌صورت روزانه آمار جدید این بیماری را منتشر می‌کند، ظهر امروز اعلام کرد که علاوه بر ابتلای ۱۱۳۶۴ نفر به ویروس کرونا، ۵۱۴ نفر نیز در اثر آن فوت شده‌اند. به این ترتیب در یک روز گذشته، ۸۵ نفر به شمار قربانیان کووید-۱۹ افزوده شده است.

تا پیش از آمار امروز، بیشترین میزان ثبت روزانه ابتلای جدید متعلق به جمعه گذشته بود که طی ۲۴ ساعت منتهی به آن ۱۲۳۴ نفر به این ویروس آلوده شده بودند.

وزارت بهداشت علت بالا بودن آمار در جمعه گذشته را افزایش آزمایشگاه‌های تشخیصی اعلام کرده بود.

پس از آن روز، آمار تا حدودی سیر نزولی پیدا کرد و تا میانه هفته به کانال ۵۰۰ بیمار روزانه نیز رسید. اما از روز چهارشنبه مجدداً آمار ابتلا به کرونا سیر صعودی یافت تا اینکه امروز با ثبت بالاترین رکورد به ۱۲۸۹ مورد جدید در ۲۴ ساعت افزایش یافت.

آقای جهانپور در صحبت‌های امروزش از بهبود ۳۵۲۹ نفر از مبتلایان نیز خبر داده است.

مقامات جمهوری اسلامی متهم‌اند که با اعلام دیرهنگام ورود ویروس کرونا به کشور، تداوم پروازها میان ایران و چین و قرنطینه نکردن شهر قم به عنوان کانون شیوع این ویروس سبب آلوده شدن دیگر مناطق ایران و دیگر کشورها شده است.

در مقابل طی چند روز گذشته، رهبر ایران و برخی فرماندهان سپاه موضوع «ترور بیولوژیک» را به عنوان توجیه گسترش کرونا در ایران مطرح کرده‌اند. علی خامنه‌ای روز گذشته در نامه‌ای به محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از او خواست تا «قرارگاه دفاع بیولوژیک» را در سراسر ایران ایجاد کند. او در این نامه نوشته بود که قرائنی وجود دارد که ممکن است این ویروس هجوم بیولوژیک به کشور باشد.

بخشی از مقامات ارشد جمهوری اسلامی بیماری پاندمیک کووید-۱۹ را بخشی از برنامه سری دولت آمریکا علیه کشورهای رقیب یا دشمن در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که کشورهای غربی و آمریکا در آستانه وقوع بحران اقتصادی و بهداشتی ناشی از فراگیری این ویروس قرار گرفته‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز صبح امروز در پاسخ به نامه روز گذشته خامنه‌ای و طرح ادعای «حمله بیولوژیک» توییتی منتشر کرد.

پمپئو در توییت خود نوشته که خامنه‌ای می‌داند که بهترین دفاع بیولوژیکی، راست‌گویی او درباره نحوه انتقال ویروس از ووهان چین به سراسر ایران است.

Secretary Pompeo @SecPompeo
 

As @khamenei_ir knows, the best biological defense would’ve been to tell the Iranian people the truth about the Wuhan virus when it spread to from China. Instead, he kept Mahan Air flights coming and going to the epicenter in China, and jailed those who spoke out.

مشاهده عکس در توییتر
۵٬۹۹۱ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند
 
 

وزیر امورخارجه آمریکا، پرواز‌های شرکت ماهان ایر به چین پس از انتشار ویروس کرونا را عامل انتقال ویروس به ایران اعلام کرده و گفته که مقام‌های جمهوری اسلامی کسانی را که درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرده‌اند به زندان انداخته است.

در دو ماه گذشته با وجود لغو بسیاری از پروازها به چین، پروازهای هواپیمایی ماهان در مسیر چین ادامه داشته است.

صبح امروز، بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس، هواپیمایی ماهان را متهم ردیف اول ورود ویروس کرونا به ایران اعلام کرد. این نماینده مجلس به خبرگزاری ایسنا گفته است که «متهم ردیف اول سازمان هواپیمایی و ماهان‌ایر هستند که عامل ورود ویروس به کشور بودند و هزینه‌های جانی،‌مالی و معنوی سنگینی به کشور تحمیل کردند».

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.