اعتراضات آبان؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سجاد سالاروند در زندان تهران بزرگ

دوشنبه, 26ام اسفند, 1398
اندازه قلم متن

عکس از آرشیو

خبرگزاری هرانا – سجاد سالاروند یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” با گذشت چهار ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد. آقای سالاروند در تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال در بومهن تهران بازداشت و پس از ۱۱ روز با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد سالاروند یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” با گذشت چهار ماه کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌برد.

آقای سالاروند در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” در بومهن تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا پس از ۱۱ روز با پایان مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

گفته می‌شود آقای سالاروند در جریان مراحل بازجویی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

پرونده سجاد سالاروند به شعبه ۳ دادسرای عمومی و انقلاب پردیس ارجاع داده شده و در تاریخ ۷ آذرماه ۹۸ به اتهام “اخلال در نظم عمومی” برای وی قرار بازداشت صادر شده است.

 این شهروند با گذشت چهار ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر می‌برد.

سجاد سالاروند، متولد مردادماه ۱۳۷۷ در تهران است و پیش از بازداشت به کارگری ساختمان اشتغال داشته است.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در گزارشی ضمن احراز هویت ده‌ها تن از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات سراسری آبان ماه و دی ماه امسال که در زندان تهران بزرگ بسر می‌برند، به آخرین وضعیت و شرح محل نگهداری آنها پرداخته بود.

لازم به یادآوری است از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ معترضان در واکنش به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف به خیابان آمدند. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در روز اول جمعه ۲۴ آبان ماه در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز روز دوشنبه ۴ آذرماه، آمار بازداشتی های اعتراضات اخیر را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد.

نسخه کامل گزارش هرانا از این اعتراضات را تحت عنوان “آبان خونین” می‌توانید در این لینک مطالعه کنید.

هرانا همچنین در تاریخ ۲ دی ماه در گزارشی جداگانه با عنوان “گلوله و عفونت؛ بحران زخمی‌های اعتراضات آبان ماه” به وضعیت شماری از زخمی شدگان در جریان اعتراضات آبان پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.