پورفاضل: پرونده ستار بهشتی ابهام ندارد ولی به دادگاه نمی‌فرستند

سه شنبه, 4ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

sattar

احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی، در تازه ترین نظر خودش علت مرگ ستار بهشتی، وبلاگ نویس و کارگر منتقد را شرایط خاص و فشارهای روحی بر او عنوان کرده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی به خبرگزاری فارس گفته که در یک مورد هم محال است که رای پزشک قانونی در پرونده تغییر کند و هم محال است که یک مورد خلاف واقع پیدا شود.

آقای شجاعی افزوده است: پرونده ستار بهشتی بسیار پیچیده و مشکل بود و علت فوت در وهله اول مشخص نبود و پزشکان مختلف روی علائم آزمایش‌ها بحث کردند و سرانجام توانستند جواب نهایی را ارائه دهند.

ستار بهشتی، کارگر منتقد مقیم رباط کریم در جنوب تهران بود. او در وبلاگ خود به سیاست‌های جمهوری اسلامی انتقاد می‌کرد.

آقای بهشتی روز ۹ آبان ۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس بوک بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. دهم آبان ماه ستار بهشتی در حالی که به گفته هم‌بندانش به شدت شکنجه شده بود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. او در ۱۳ آبان ۱۳۹۱ درگذشت.

گیتی پورفاضل،‌ وکیل خانواده ستار بهشتی درباره اظهارات رییس سازمان پزشکی قانونی می‌گوید این اظهار نظر جدید نیست.

«قبلا هم اظهار نظر شده بود که ایشان در اثر فشارهای روحی ایست قلبی داده. ولی این فشار از طرف چه کسی وارد شده؟ چه چیزی موجب شده که این فشار آنقدر شدید باشد در مورد این جوان که ایست قلبی بدهد؟ با توجه به اینکه ایشان را وقتی برگرداندند به زندان، به بند ۳۵۰، قبل از اینکه فوت کند روز قبلش زندانی‌ها دیدند و خودشان متوجه شدند که هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی این بچه تحت فشار قرار گرفته. چون لکه‌های کبود روی بدنش بوده. همه شان هم یعنی زندانیان بند ۳۵۰ که آن زمان ستار را بردند آنجا همه شان شاهد این قضیه هستند. حتی یکی شان اظهار کرده که من حاضرم بیایم و شهادت بدهم در دادگاه. که ایشان را متاسفانه چند وقتی است تبعیدش کردند.»

من یک نامه نوشتم و ای‌میل کردم به آقای دکتر روحانی رییس جمهور جدید. فرستادم برایشان. این پرونده کجایش ابهام دارد؟ چرا نمی‌فرستند دادگاه؟ اگر همه در مقابل قانون یکسان نیستند خیلی خوب. پس این قانون اساسی را برای چه به رخ مردم می‌کشید؟ این اصول برای چه تنظیم شده؟ مگر همین اصولی نیست که خود جمهوری اسلامی این را از مجلس گذشته؟ خیلی خب. اجرا کنند.
گیتی پورفاضل، وکیل خانواده ستار بهشتی
قرار بود پرونده ستار بهشتی تا پانزدهم اردیبهشت ماه به دادگاه ارسال شود. اما به گفته وکیل مدافع خانواده ستار بهشتی این اقدام صورت نگرفته است.

گیتی پورفاضل: خیلی خب. حالا اردیبهشت ماه هم اینها آمدند و این جلسه را گذاشتند و نظریه پزشکی قانونی هم نظر نهایی اش را اعلام کرد، متهم یک مامور دولت است، آیا همه در مقابل قانون یکسان نیستند؟ من اصلا با آقای شهریاری دیگر کاری ندارم. چون ایشان این قدر ترسو هست که پرونده را فشار آوردند که نکشد به دادگاه. آقای شهریاری بازپرس پرونده است. مگر نظر نهایی پزشکی قانونی هم اعلام نشد؟ می‌دانند پرونده برود دادگاه بی برو برگرد محکوم می‌شود قاتل. قاتل هم که مشخص است. اصلا پرونده ابهامی ندارد عزیز من».

غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه فروردین ماه ۱۳۹۲ گفته بود طول کشیدن رسیدگی به پرونده ستار بهشتی به دلیل این است که تحقیقات کاملی در این باره در حال انجام شدن است و تلاش می‌شود که هیچ قسمتی از پرونده آقای بهشتی دارای ابهام نباشد.

گیتی پورفاضل وکیل خانواده ستار بهشتی به رادیو فردا می‌گوید درباره پرونده ستار بهشتی نامه‌ای به حسن روحانی رییس جمهور منتخب ایران نوشته است:

«من یک نامه نوشتم و ای‌میل کردم به آقای دکتر روحانی رییس جمهور جدید. فرستادم برایشان. این پرونده کجایش ابهام دارد؟ چرا نمی‌فرستند دادگاه؟ اگر همه در مقابل قانون یکسان نیستند خیلی خوب. پس این قانون اساسی را برای چه به رخ مردم می‌کشید؟ این اصول برای چه تنظیم شده؟ مگر همین اصولی نیست که خود جمهوری اسلامی این را از مجلس گذشته؟ خیلی خب. اجرا کنند.»

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی در خرداد ماه سال جاری در نامه‌ای خطاب به علی‌ اکبر ناطق نوری مسئول دفتر بازرسی رهبر جمهوری اسلامی از او خواسته بود راه را برای برگزاری دادگاهی عادل برای رسیدگی به پرونده قتل فرزندش هموار کند. او در پیامی که به مناسبت عید نوروز داده بود و در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب منتشر شده بود، گفته بود:

«بچه من چهار روزه زیر شکنجه کشته شد. بی گناه. یک دانه دارم. یک دانه را هم در راه ایران می‌دهم. ستار را در راه ایران دادم. یک دانه را در راه ایران می‌دهم. یک دختری دارم. اما از پرونده ستار هم نمی‌گذرم.»

پیشتر علی مطهری نماینده مجلس گفته بود باید از خانواده ستار بهشتی عذرخواهی شود و رضایت آنها جلب شود.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.